رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
توسعه رشته در مقاطع دستیاری تخصصی و فلوشیپ از ماموریتهای دانشگاه است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: توسعه رشته در مقاطع دستیاری تخصصی و فلوشیپ از ماموریتهای این دانشگاه تا سال ۱۴۰۸ است.
پایگاه خبری وبدا-زنجان، دکتر حسن بختیاری صبح امروز در نشست معاون آموزشی وزیر بهداشت با مدیران آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: توسعه رشته در مقاطع بین رشتهای و همچنین مقاطع ارشد و دکتری تخصصی، توسعه و گسترش کمی برنامههای آموزشی به ویژه در مقاطع تکمیلی بر مبنای برنامه استراتژیک دانشگاه و با تاکید بر نیازهای کشور و توسعه و ظرفیتسازی رشتههای تحصیلات تکمیلی از دیگر ماموریتهای این دانشگاه تا سال ۱۴۰۸ میباشد.
وی به معرفی دانشکدههای مختلف دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعم از پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری ابهر و شعبه بینالملل پرداخت و افزود: تا کنون در هر یک از این دانشکدهها افتخارات و رتبههای برتر متعددی کسب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفقیت آموزشهای پزشکی و پیراپزشکی را در گرو موفقیت مراکز بالینی دانست و گفت: زنجان دارای مراکز آموزشی درمانی متعدد از جمله مرکز آیتالله موسوی با ۵۴۰ تخت آموزشی، مجتمع ولیعصر (عج) با مجموعا ۹۰۳ تخت آموزشی، مرکز شهید بهشتی با ۱۱۸ تخت آموزشی، بیمارستان الغدیر ابهر با ۲۲۳ تخت آموزشی و بیمارستان امدادی ابهر با ۹۶ تخت آموزشی میباشد.
وی به افزایش قابل توجه تعداد کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ۱هزار و ۷۵ دانشجو در سال ۸۴ به ۴هزار و ۸۰۳ دانشجو در سالجاری اشاره کرد و افزود: تعداد رشتههای آموزشی فعال در دانشکدههای تابعه دانشگاه از ۴ رشته در سال ۸۴ به ۷۳ رشته در سالجاری و تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه از ۱۵۹عضو در سال ۸۴ به ۴۴۷ عضو در سالجاری افزایش یافته است.
دکتر بختیاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال ۹۴ به عنوان دبیرخانه منطقه ۶ آمایشی کشور انتخاب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مجموعا ۳۰ مرکز آموزشی درمانی، ۳۲ مرکز تحقیقاتی و ۶ شرکت دانشبنیان در این کلان منطقه، فعال است.
وی به تشکیل کارگروه اقتصاد آموزش در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و افزود: بررسی شاخصهای ابلاغی وزارت متبوع، سازماندهی اطلاعات کلانمنطقه ۶ آمایشی کشور، برآورد هزینههای سرانه دانشجویی به تفکیک رشتههای مختلف به عنوان دانشگاه پیشرو در کشور و احصا کلیه هزینهها در حیطه آموزشی و انجام تحلیل نهایی از جمله اقدامات انجام شده در این کارگروه است.
دکتر بختیاری به برشماری اهم اقدامات انجام شده در حوزه آموزش مجازی در علوم پزشکی پرداخت و اظهار کرد: راهاندازی مراکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تدوین شیوهنامه اجرایی آموزش مجازی در سطح دانشگاههای کلانمنطقه و طراحی و تبیین نقشه راه تفصیلی راهاندازی و استقرار آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی کلالنمنطقه از جمله این اقدامات است.
منبع پایگاه خبری وبدا- زنجان
|