menu
search
  • folder_open
    visibility535
    link
    بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

    مراسم بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه روز دوشنبه۲۱ آبان ماه در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
    در این مراسم که با حضور انجمن‌های علمی برگزار شد، دکتر محمد جلالی، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی به تبیین جایگاه انجمن‌های علمی در تولید و ترویج علم پرداخت. وی با اشاره به نامگذاری این روز، علم را تنها راه مواجه با چالش‌های فعلی کشور و حرکت به سمت آینده پایدار شمرد.
    وی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی ثبت انجمن‌های علمی در ۴ سال گذشته، حضور نمایندگان انجمن‌های علمی در شورای عتف و کمیسیون‌های تخصصی آن، مشارکت در بیش از ۱۵ پروژه بین المللی ، همکاری در بیش از ۱۲۰۰ پروژه با دانشگاهها/ دستگاه های اجرایی، چاپ مقاله و کتاب در حوزه تولید، پژوهش و ترویج علم را تنها بخشی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فناورانه انجمن‌های علمی و اعضاء آن معرفی نمود.
    در ادامه دکتر احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دکتر آقای دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو به ایراد سخنرانی در خصوص جایگاه علم در کشور پرداختند.
    همچنین خانم دکتر مصفا، رئیس انجمن ایرانی سازمان ملل متحد و دکتر خانیکی رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات به طرح نظرات خود در حوزه ترویج علم پرداختند.

  • برچسب ها