اهدای اعضای دختر نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی سه بیمار نیازمند به عضو شد.
به گزارش وب دا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در هفتصدو هفتاد وپنجاهمین ( ۷۷۵ ) عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی ؛ الناز اسماعیلی ۱۵ ساله ؛ که از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه ؛ به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .
دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کلیه های زنده یاد الناز اسماعیلی به آقای ۲۴ ساله ساکن بردسکن و خانم ۳۹ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
وی گفت: کبد زنده یاد الناز اسماعیلی ؛ جهت پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.
{jcomments on}