به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، دکتر احمدی مدیر امور اداری در خصوص جابجایی حساب های حقوق پرسنل دانشگاه توضیحاتی را ارائه کردند. این تصمیم را شورای مدیران معاونت اداری مالی و توسعه منابع و متعاقب طرح در شورای دانشگاه و تصویب در هیئت رئیسه دانشگاه بعد از تفاهم نامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بانک قرض الحسنه مهر ایران اتخاذ کرده و قرار شد حساب های حقوق به این بانک منتقل شود. بانک قرض الحسنه مهر ایران بعد از تفاهم نامه وزارت عتف، از بین ۳ تا ۵ بانکی که به صورت کاندیدا حضور داشتند، انتخاب شده است. در شورای مدیران حوزه معاونت مالی اداری مزایا و معایب آن بررسی و سرانجام این بانک برگزیده شد. یکی از مزایای انتخاب این بانک، مراجعه نکردن همکاران برای افتتاح حساب بود. بر اساس این نقل و انتقال، بانک تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به همکاران دانشگاه اختصاص می دهد. نکته قابل ذکر این است که همکاران برای دریافت تسهیلات به ضامن نیاز ندارند و فقط با معرفی نامه ای که از امور اداری دریافت می کنند می توانند تسهیلات را دریافت کنند. شیوه دیگر دریافت تسهیلات از بانک قرض الحسنه به این صورت است که همکاران می توانند با کسب امتیاز با توجه به موجودی خود در بانک نیز تسهیلات دریافت کنند. تلاش امور اداری بر این قرار بود که قبل از واریز حقوق دی ماه، کارتهای جدید به پرسنل تحویل شود اما این امر در اول بهمن ماه محقق شد و دلیل عدم تحقق این امر در موقع مقتضی، تعطیلات غیر منتظره بانکها و دستگاه های اداری به دلیل مسائل مربوط به کمبود گاز، سرما و آلودگی هوا بوده است. البته حقوق کارکنان ۲۹ دی ماه به حساب های جدید واریز شده بود. همکاران می توانند مزایا و معایب این اقدام را از طریق شوراهای صنفی اعضاء هیئت علمی و کارکنان به سمع و نظر امور اداری برسانند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.
مدیر امور اداری همچنین خاطر نشان کرد فعال سازی پیامک تراکنش ها در حال انجام است. همچنین رمز مربوط به نصب نرم افزار همراه بانک توسط بانک برای همکاران پیامک خواهد شد. نحوه دریافت تسهیلات قرض الحسنه طی اطلاعیه های بعدی مدیریت امور اداری به استحضار همکاران خواهد رسید.