دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، قطب تربیت نیروی انسانی ارزش آفرین
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست صمیمانه با اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت تاکید کرد این دانشکده، به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه باید به دنبال ارتقاء جایگاه خود در سطح بین المللی باشد
.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر عبدالرضا پازوکی؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح روز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در نشست با اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت افزود: رشد خوب و کسب رتبه کشوری این دانشکده حاصل تلاش ارزنده همکاران و حضور اساتید برجسته است
.
وی با بیان این نکته که از این پس دانشکده ها باید در جلسات هیئت رئیسه حضور داشته باشند، افزود: باید تعاملات بین بخشی را افزایش داد و از فرصت های پیش آمده در مسیر اعتلای دانشکده ها بهره برداری کرد
.
پازوکی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی بیشتر با مجموعه های توانمند تحت پوشش و برنامه ریزی صحیح برای توسعه و پیشرفت دانشگاه است
.
دکتر رسول یار احمدی؛ رییس دانشکده بهداشت در بخش ابتدایی جلسه به معرفی دانشکده و جایگاه آن در دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت و گفت: دانشکده بهداشت از لحاظ شاخص های علم سنجی رتبه سوم را در بین دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد. همچنین دانشکده بهداشت رتبه دوم آموزش مجازی را در سال گذشته کسب کرده است
.
وی افزود: دانشکده بهداشت جزو اولین دانشکده هایی است که شورای ارتباط با صنعت در آن فعال می باشد و شرکت های دانش بنیان را راه اندازی کرده است
.
رئیس دانشکده بهداشت در خصوص چشم انداز این دانشکده نیز گفت: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان قطب تربیت نیروی انسانی ارزش آفرین، با تکیه بر تخصص و کار مداوم برای توسعه علوم و فناوری های نوین؛ برای کسب جایگاه ویژه و تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین تلاش می کند
.
یاراحمدی تصریح کرد: در این راستا بیش از چهل و نه درصد از برنامه های دانشکده، منطبق با اهداف و راهبردهای دانشگاه نسل سوم است و رشته های جدید کارشناسی ارشد تغذیه بالینی و کارشناسی ارشد
HSE
به دانشکده اضافه شده است. همچنین ایجاد رشته های جدید دکترای تخصصی بهداشت حرفه ای، دکترای تخصصی آمار زیستی وکارشناسی ارشد سم شناسی محیط در دستور کار دانشکده قرار دارد
.
در ادامه مدیران گروه های آموزشی دانشکده به بیان نظرات خود پرداختند که از مهمترین موارد می توان به بحث بین المللی سازی، افزایش سهم دانشکده در ارتقاء جایگاه دانشگاه، توجه به ظرفیت های موجود در رقابت بین المللی، مجازی سازی، بازبینی ساختار و فرآیند های آموزشی، ارتقا سایت دانشگاه در مسیر بین المللی سازی، تقویت تعاملات دانشگاه در همکاری های بین بخشی و تاکید بر توسعه فعالیت های مراکز تحقیقاتی اشاره کرد
.
خبر: مرضیه ره نورد
عکس: مجید گرامی