رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی اظهار کرد: در چند سال اخیر خصوصا از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا، مدیریت روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بسیار خوش درخشیده است
.
پایگاه خبری وبدا – زنجان، دکتر پرویز قزلباش ظهر پنجشنبه ۲۷ خرداد در سالن اجلاس مرکز همایشهای بینالمللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، کارکنان روابط عمومی را لشکری توانمند در تخصصها و رشتههای مختلف توصیف کرد و گفت: تمرکز این تیم قوی در یک مجموعه و در اختیار داشتن امکانات مناسب، باعث پیشرفت چشمگیر این واحد شده است
.
وی تصریح کرد: وسعت دید و برنامهریزی و نگاه فرهنگی و روحیهی تحول گرای مدیریت روابط عمومی، این حرکت پیشرونده را تشدید کرده است
.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن تبیین سیر تاریخی شکل
گیری و توسعه روابط عمومی در دانشگاه، سرعت پیشرفت روابط عمومی این دانشگاه را مانند عبور از جادهی خاکی و رسیدن به اتوبان دانست و گفت: اکنون زمان آن است که این واحد با سرعت بسیار بیشتری رو به جلو حرکت کند
.
وی صرف هزینه برای فراهم کردن زیرساختها را نوعی سرمایهگذاری قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر، روابط عمومی دانشگاه از امکانات و زیرساختهای بسیار مناسبی برخوردار است و هرگونه حمایت از آن، بازگشت سرمایهی سریع و قابل توجهی در پی خواهد داشت
.
دکتر قزلباش با اشاره به اینکه طی ۱۶ماه گذشته، امکانات و تجهیزات چشمگیری در اختیار روابط عمومی دانشگاه قرار گرفته است، اظهار کرد: هیچگونه حمایتی را از این واحد دریغ نخواهیم کرد زیرا روابط عمومی به منزلهی دریچهی ارتباطی دانشگاه با دنیای خارج و اجتماع و مردم عزیزمان است
.
وی افزود: روابط عمومی همچون دریچهی بزرگ و مهمی است که از یک سو میتواند دستاوردهای بزرگ دانشگاه را به همکاران و مردم منعکس نماید و از سوی دیگر بستر حمایت طلبی از شهروندان و همراهی آنان با مجموعهی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند
.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید مرجعیت خود را در دانشگاه ثابت کند، تصریح کرد: باید به همهی معاونتها و واحدها ثابت شود، کاری که از کانال روابط عمومی عبور کند و سپس عرضه شود، یک کار فاخر خواهد بود زیرا نیروهای روابط عمومی با توان و تخصص خود، ظرافتهای هنری و فرهنگی را به دستاوردهای هر واحد اضافه میکنند
.
وی نیروی انسانی متخصص و توانمند را بزرگترین سرمایهی واحد روابط عمومی دانشگاه دانست و گفت: خوشبختانه کلیهی کارکنان این واحد، نه تنها در سطح دانشگاه بلکه در سطح استان، و ملی افرادی متمایز و برجستهاند
.
دکتر قزلباش، الکترونیکی سازی روابط عمومی را یک اصل مهم قلمداد کرد و افزود: کارهای مهمی در این خصوص صورت گرفته و ضرورت دارد تا نقشهی راه الکترونیکیسازی روابط عمومی دانشگاه نیز در اسرع وقت ترسیم شود
.
وی با اشاره به ضرورت مردمی بودن روابط عمومی و مشارکت مردم و شهروندان در اطلاعرسانی حوزهی بهداشت و درمان، اظهار کرد: مردم باید در قالب خبرنگار افتخاری یا شهروند خبرنگار، دانشگاه را در جهت ارائهی خدمات مطلوب همراهی نمایند
.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
نیز در این مراسم، به وضعیت مطلوب این مدیریت در تدوین برنامه عملیاتی و نقشه راه روابط عمومی، تولید محتوا و روابط عموی الکترونیک و فضای مجازی، فرهنگی و هنری در این واحد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر، در تولید و انتشار محصولات چند رسانهای کاملا خودکفا هستیم
.
دکتر مصطفی محمدی با تاکید بر لزوم استقلال مدیریتی و اداری و مالی روابط عمومی تصریح کرد: این واحد باید مستقل بوده و از ابزار و اختیارات کافی برخوردار باشد تا بتواند نقش خود را به درستی و واقعی ایفا نماید
.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی، مستندسازی تحلیلی و مدیریتی عملکرد و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان را آغاز کرده است، افزود: فاز اول این مستندسازی به زودی پایان مییابد و انتظار میرود کلیهی معاونتها و واحدها همکاری لازم را جهت ادامهی این کار فاخر مبذول نمایند
.
دکتر محمدی در پایان این مراسم لوح اهدایی جشنواره ملی ستارههای روابط عمومی. ایران با عنوان ستاره مدیر ارشد به دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیم و از حمایتهای ایشان برای توسعه جهادی روابط عمومی قدردانی کرد
.
در این مراسم، همچنین تابلوی نفیس خطاطی استاد نیکبین، توسط دکتر قزلباش به دکتر مصطفی محمدی، مدیر واحد روابط عمومی دانشگاه، اهدا شد، و کلیهی همکاران روابط عمومی دانشگاه با دریافت لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند .