به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز، نشست هم اندیشی مدیران گروه های آموزشی و اساتید موظف با ریاست و معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز(واحد پسران) برگزار شد،در این جلسه ابتدا ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرزمهندس ترکیان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در نشست،تببین دلایل اهمیت آموزش های مجازی در ایام فراگیری بیماری کرونا،لزوم نظارت برکلاسهای مجازی و تلاش برای ارتقای جایگاه آماری استان البرز در سامانه سمیاد،ارائه گزارش عملکرد دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه،نظرخواهی درخصوص اجرای بخشنامه بازگشایی حضوری کلاسهای عملی و برگزاری امتحانات پایانی،امکان اجرای جلسات داخلی گروههای آموزشی بصورت مجازی(وبینار).
سپس آقای حسن زاده معاون آموزشی و پزوهشی مرکز، گزارشی از عملکرد با موضوع آموزش های مجازی،اعلام نقاط قوت و ضعف گزارش های آماری ماخوذه از سامانه سمیاد،تشریح دستورالعمل برگزاری امتحانات و کلاسهای عملی بصورت حضوری،اعلام سقف برگزاری جلسات آموزشی بصورت آفلاین،اهمیت بارگزاری لینک محتوای آموزشی و تکالیف و تمارین در سامانه سمیاد،اعلام توضیحات لازم درخصوص گزارش فعالیت اساتید آموزشکده در سمیاد و درخواست ضرورت اطلاع رسانی دقیق و سریع،اعلام زمان برگزاری وبینار توجیهی و آموزشی اساتید مدعو،مجازی برگزار شدن آزمون پایانی دروس تئوری امکان ارائه واحد درسی پروژه بصورت مجازی،امکان اجرای آموزش های عملی بصورت مجازی در صورت درخواست مدرس و ایجاب شرایط،با عنایت به دشواری برگزاری کلاسهای عملی بصورت حضوری بهتر است از روش آموزش نیمه حضوری استفاده شود،ارائه توضیحات لازم درخصوص شیوه اجرای درس کارآموزی،بیان نگرانی درخصوص دانشجویان بازمانده از آموزش های مجازی،پیشنهاد تقسیم نمره پایانی دروس به حضور دانشجو در سمیاد،امتحانات مستمر،حضور در کلاس آنلاین،انجام تکالیف وآزمون پایانی،لزوم بارگذاری تعداد۵ جلسه آموزشی بصورت آفلاین برای دروس عملی (چه بصورت حضوری و چه بصورت مجازی)اعلام مجوز بارگزاری فیلمهای آموزشی استاندارد برای دروس عملی به همراه برگزاری کلاسهای آنلاین برای رفع اشکال،امکان اجرای جلسات داوری درس پروژه نهایی بصورت آنلاین مقدور است،موافقت با برگزاری محدود جلسات حضوری رفع اشکال برای دروس عملیارائه کردند.
-آقای سالک(مدیر گروه مکانیک خودرو):با عنایت به موانع موجود در مسیر برگزاری کلاسهای حضوری،تلاش گردد که کلاسهای عملی نیز بصورت مجازی برگزار شود.
- آقای هاشمی(استاد موظف): نحوه و مسئول هماهنگی برگزاری مجازی درس پروژه بخصوص برگزاری جلسات دفاع نیمسال ۹۸۱هرچه سریعتر مشخص شود،علی رغم مفید نبودن آموزش مجازی طرح های معماری بعلت حدوث شرایط خاص برکشور ناچار از مدیریت موضوع ،تقلیل انتظارات و بهره مندی از توان آموزش مجازی در تدریس دروس عملی رشته معماری،درخواست رفع مشکلات بخش تکالیف و تمارین سامانه سمیاد.
-آقای میریوسفی(مدیر گروه الکترونیک):در رشته الکترونیک یکسری از دروس امکان برگزاری بصورت مجازی دارد و درخصوص مابقی دروس با مشورت همکاران گروه آموزشی بررسی و اعلام نظر خواهد شد؛ولی مشکل عمده مربوط به دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی می باشد و پیشنهاد می گردد که برای ایشان،کلاسهای فشرده حضوری برگزار شود و الباقی دروس برای ترم بعدی برنامه ریزی و ارائه شود و ضرورت تعمیم نگاه کیفی در فرآیند آموزش های مجازی.
-آقای نصرالهی(مدیر گروه حسابداری) : تبیین راهکارهای لازم درخصوص انجام درس کارآموزی ،دشواری هماهنگی با اساتید دروس عمومی و معارف،پیشنهاد می گردد در ساختمان شماره ۲ مرکز، فضای اداری برای هماهنگی و پیگیری امورمربوط به آموزش های مجازی به مدیران گروههای آموزشی تخصیص یابد.
-آقای حسینی (مدیر گروه معارف): تقاضای ارائه توضیحات لازم درخصوص نحوه برگزاری کلاسهای آنلاین و آفلاین دروس معارف و بارم بندی آزمونهای مجازی را بیان داشتند.
-
آقای نوریان پور(مدیر گروه معماری) : دروس عملی که در وضعیت ناتمام قرار میگیرد و امکان ارائه آن میسر نمی شود،آیا ضرورت دارد که در سامانه سمیاد بارگزاری شود؟
-آقای رحیمی (استاد موظف): برای بارگزاری دروس پروژه و کارآموزی،در ۱۶جلسه چه محتوایی بایستی بارگزاری شود؟برای دروس عملی که بصورت مجازی برگزار می شود چه تعداد جلسات آموزشی بصورت آنلاین برگزار می شود و نحوه آزمون آن دروس چگونه خواهد بود؟
-آقای عباسی(استاد موظف): مبنای گزارشات آماری سامانه سمیاد چیست؟آیا بارگزاری محتوا است یا بارگزاری لینک؟نحوه بارگزاری دروس تجمیع شده در سامانه سمیاد چگونه است؟شیوه بارم بندی آزمون های مجازی به چه صورت است؟
- آقای گلزاری پور (مدیر گروه کامپیوتر): اعلام حساسیت موضوع نظام وظیفه دانشجویان و ضرورت هماهنگی با نیروی انتظامی در صورت افزایش طول مدت تحصیل ایشان،ارائه درخواست دریافت لیست دانشجویان برخوردار از سنوات ارفاقی از واحد امور دانشجویی به منظور برنامه ریزی جهت فارغ التحصیلی آنها.
|