فراخوان تالیف کتاب و تدوین طرح هایی که منجر به تالیف کتب مرجع میشود بدین وسیله به اطلاع اعضای پیوسته این انجمن میرساند طبق تفاهم نامه منعقد شده بین انجمن مشاوره ایران و سازمان سمت طرح های معرفی شده از سوی این انجمن در سازمان سمت در اولویت بررسی قرار میگیرد لذا از اعصای پیوسته این انجمن دعوت میشود در صورت تمایل فرم پروپوزال تحقیق و کتاب زیر را تکمیل کرده وبه ایمیل انجمن به نشانی info
irancounseling.ir ارسال نمایند.
بعد از تایید و تصویب طرح در هیت مدیره طرح های برتر از سوی انجمن به سازمان سمت جهت انجام ادامه روند ارسال می گردد. اولویتهای سازمان سمت به شرح زیر است
اولویتهای پژوهشی کارگروه علوم رفتاری
-
طراحی، اجرا، همکاری و مساعدت برای انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی غیرمعارض با مبانی اسلامی در زمینههای روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی در جهت تامین منابع علمی و دانشگاهی
هدف غایی:
تحول و ارتقای روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی از طریق زمینهسازی، تسهیل و ترغیب نظریهپردازی و پژوهشهای کاربردی در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی در بافت فرهنگی ایران و جهان اسلام.
اهداف کلی:
-
شناخت، نقد و ارائه بنیانهای نظری مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی
-
شناخت، نقد و ارائه اصول کاربردی و فنون مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی
-
ارائه راه حل برای مسائل نظری و کاربردی مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی
-
مطالعه موضوعها و مسائل وابسته به فرهنگ و بینفرهنگی در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی
-
مطالعه موضوعها و مسائل روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی با تکیه بر آموزههای اسلامی
-
اهداف جزیی بند ۱« شناخت، نقد و ارائه بنیانهای نظری مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی»
-
روان پویشی
|
۱-۶) تکاملی
|
-
رفتارینگری
|
۱-۷) دین و دینی
|
-
شناختینگری
|
۱-۸) یکپارچهنگر
|
-
انسانگرایی
|
۱-۹) سایر رویکردها
|
-
زیستی
| |
-
اهداف جزیی بند ۲ « شناخت، نقد و ارائه اصول کاربردی و فنون مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی»
۲-۱) توجه و یادگیری
|
۲-۴) روشهای مشاوره و روان درمانی
|
۲-۲) شیوههای آموزش و تدریس
|
۲-۵) تدوین ابزارهای پژوهش، سنجش و درمان روانشناختی
|
۲-۳) ایجاد انگیزه در آموزش
|
۲-۶) روشهای ارتقای سلامت روان در جامعه
|
-
اهداف جزیی بند ۳ « ارائه راه حل برای مسائل نظری و کاربردی مرتبط با روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی»
۳-۱) جهانی شدن
|
۳-۹) سبک زندگی
|
۳-۲) ثروت و فقر
|
۳-۱۰) الگوها و روشهای تربیت
|
۳-۳) سواد و بیسوادی
|
۳-۱۱) قانون و مسائل قانونی
|
۳-۴) اعتیاد
|
۳-۱۲) اخلاق و اخلاق حرفهای
|
۳-۵) صلح و جنگ
|
۳-۱۳) ارزشها و هنجارها
|
۳-۶) خشونت
|
۳-۱۴) آداب و رسوم
|
۳-۷) تروریسم
|
۳-۱۵) هویت
|
۳-۸) فضای مجازی
|
۳-۱۶) دین و دینداری
|
-
اهداف جزیی بند ۴ «مطالعه موضوعها و مسائل وابسته به فرهنگ و بینفرهنگی در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی»
۴-۱) شناخت اجتماعی
|
۴-۱۰) خانواده
|
۴-۲) هویت
|
۴-۱۱) زبان و ادبیات
|
۴-۳) تعاملات و تبادلات اجتماعی فرهنگی
|
۴-۱۲) آسیبشناسی روانی اجتماعی
|
۴-۴) انگیزش و هیجان
|
۴-۱۳) مشاوره و رواندرمانی
|
۴-۵) دینداری
|
۴-۱۴) رفتار شغلی و تحصیلی
|
۴-۶) تحول در گستره عمر
|
۴-۱۵) ارزشها و اخلاق
|
۴-۷) شخصیت
|
۴-۱۶) رفتار سیاسی
|
۴-۸) جنسیت
|
۴-۱۷) شناخت
|
۴-۹) رفتار اقتصادی
|
۴-۱۸) فرهنگپذیری
|
-
اهداف جزیی بند ۵ «مطالعه موضوعها و مسائل روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی با تکیه بر آموزههای اسلامی»
۵-۱) تحول در گستره عمر
|
۵-۶) سازههای دینی
|
۵-۲) شخصیت
|
۵-۷) جنبههای معنوی انسان (نیازها، گرایشها و تجربهها)
|
۵-۳) سبک و معنای زندگی ایرانی اسلامی
|
۵-۸) مداخلات روانشناختی
|
۵-۴) خانواده
|
۵-۹) تربیت دینی
|
۵-۵) سلامت روانی
|
۵-۱۰) کمال
|