ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات دانشجویان گرامی در این ماه پربرکت و بهویژه در شب های پرفیض قدر، مصوبات اخیر شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شرح زیر به استحضار دانشجویان گرامی میرسد:
۱-زمان پایان کلاسهای نظری و بخش نظری کلاس های نظری-عملی ۱۱ تیرماه (بجز برای دوره های کارشناسی ارشد الکترونیکی) و زمان حذف اضطراری دروس ۲ و ۳ تیرماه تعیین گردید. ثبت نام مقدماتی نیز برای روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد برنامه ریزی خواهد شد.
۲-زمان و نحوه برنامه ریزی امتحانات پایان ترم در یکی از جلسات بعدی شورای آموزشی متناسب با زمان امکان حضور دانشجویان در دانشگاه تعیین تکلیف خواهد شد.
۳- مقرر شد امتحانات میان ترم به صورت غیرحضوری و به اختیار مدرسین دروس انجام شود و از تنوع روشهای ارزیابی از جمله آزمون مجازی ، تکلیف، کوئیز، و ... استفاده شود.
۴- مقرر شد دانشجویان کارشناسی متقاضی حذف ترم (صرفا" با مشکلات خاص) از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان از تاریخ ۲۰ اردیبهشت الی ۲۰ خرداد، درخواست خود را همراه با مستندات لازم ارائه نمایند و دانشکدهها نیز پس از بررسی دقیق تقاضاها و مدارک همراه، آنها را برای تصمیمگیری نهایی به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارسال نمایند.
۵- مقرر شد حذف دروس (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) مطابق تصمیمات قبلی در زمان حذف اضطراری (۲ و ۳ تیرماه) با رعایت حداقل واحد باقیمانده انجام شود.
۶- در جهت مساعدت با دانشجویان، با اضافه شدن یک ترم به طول بازه ارائه پروژه کارشناسی موافقت شد. همچنین در شرایط موجود برای مساعدت با دانشجویان فارغالتحصیل با درخواست اساتید راهنما امکان تغییر عنوان پروژه پس از بررسی و موافقت دانشکدهها وجود خواهد داشت.
۷- در ارتباط با کارآموزی (مقطع کارشناسی) مقرر شد دانشکدهها تمهیدات و مراحل اداری لازم برای انجام جایابی را انجام دهند و مراحل درخواست و ثبت کارآموزی به صورت غیرحضوری در منوی پیشخوان خدمت سیستم گلستان دانشجویان انجام پذیرد. راهنمای تهیه شده به زودی اطلاعرسانی میشود. همچنین در جهت مساعدت با دانشجویان فارغالتحصیل در شرایط فعلی امکان حضور دانشجو در محل کارآموزی از الان وجود دارد.
۸- مقرر شد با وجود همه مشکلات، با توجه به برنامهریزیهای انجام شده توسط دانشجویان برای فارغالتحصیلی ترم تابستان در مرداد ماه امسال با همان دروس سال گذشته برای مقطع کارشناسی اجرا شود.
۹- با تدریس مجازی بخشی از دروس عملی که امکان برگزاری آن ها به صورت مجازی با کیفیت لازم با توجه به سرفصل وجود دارد(فعلا تا حداکثر۵۰ درصد سرفصل) پس از ارسال لیست و تایید معاونت آموزشی دانشگاه موافقت شد.
۱۰- با توجه به مصوبه اخیر شورای تحصیلات تکمیلی در رابطه با مجوز حذف ترم ۲- ۹۸ بدون احتساب در سنوات با ارائه دلایل و مدارک قابل قبول، از مدیریت محترم دانشکده ها درخواست شد صرفا تقاضای دانشجویانی که در این ترم دچار مشکل و آسیب جدی شده اند را به تحصیلات تکمیلی ارجاع دهند. با تقاضای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترایی که خود یا بستگان درجه اول آن ها دچار بیماری کرونا شده باشند و تقاضای دانشجویان ترم ۴ مقطع کارشناسی ارشد(صرفا دارای پایان نامه آزمایشگاهی) و همچنین دانشجویان دکتری در مرحله پژوهشی (صرفا با رساله آزمایشگاهی)که نیاز مبرم به استفاده از آزمایشگاه داشته ولی در نیمسال جاری محروم بوده اند مساعدت خواهد شد. بر این اساس در بررسی درخواست دانشجویان توضیحات و تایید استاد راهنمای مربوطه لازم بوده و بایستی درخواست هر دانشجو بطور جداگانه بررسی و در صورت تایید به تحصیلات تکمیلی ارجاع گردد.
۲-با توجه به بخشنامه معاونت محترم آموزشی وزارت عتف، برگزاری آزمون کتبی جامع آموزشی دانشجویان دکترا به صورت حضوری در صورت تمایل ایشان و صلاحدید دانشکده امکان پذیر میباشد.
۳- مقرر شد مهلتهای زمان بندی مراحل مختلف تحصیلی دانشجویان دکترای ورودی های ۹۳ تا ۹۷ بخاطر مشکلات بوجود آمده ناشی از بیماری کرونا به میزان یک ترم افزایش یابد، مشروط به اینکه دانشجو در ترم ۲-۹۸ فعال باشد. تقاضای ترم سنواتی اضافی این دسته از دانشجویان با حداکثر مساعدت لازم بررسی خواهد شد.
نکته مهم:
با توجه به مشکلات ناشی از حذف دروس و حذف نیمسال، مجددا" استدعا دارد دانشجویان محترم (اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی ) با دقت بررسیهای لازم را انجام داده و با اساتید محترم راهنما مشورت نمایند.
معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان