اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی شش بیمار نیازمند به عضو شد.
به گزارش وب دا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در هفتصدو سی و ششمین ( 736) عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ آقای حسن یحیی فر 45 ساله؛ که از بیمارستان هاشمی نژاد مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .
دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کلیه ها و کبد زنده یاد یحیی فر جهت پیوند به شیراز ارسال شد.
وی گفت: همچنین قرنیه های این مرحوم جهت پیوند به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ارسال گردید.
دکتر خالقی بیان داشت: قسمتی از پوست زنده یاد حسن یحیی فر به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد .
لازم به ذکر است: این نخستین عمل اهدای عضو در سال 97 بود که به شش بیمار زندگی دوباره بخشید.
{jcomments on}