کارگاه دو روزه تدوین کتب درسی دانشگاهی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان همدان آغاز شد؛
در این کارگاه آموزشی که روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفندماه ۹۷ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار می شود؛ آخرین دستاوردهای تالیف کتب درسی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان صبح روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه دکتر آرمند دانشیار مجموعه آموزشی و پژوهشی سمت به عنوان مدرس دوره، دکتر اولی مدیر پشتیبانی تولید علم بومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر بهرامی کارشناس تالیف کتب درسی، دکتر علی صوفی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان همدان، معاونین و تنی چند از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از استان های مختلف به عنوان شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، در سالن ملاصدرا گرد هم آمدند و بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.
در ابتدای این دوره آموزشی،
دکتر علی صوفی
سرپرست مدیریت امور پردیس های استان همدان ضمن خیر مقدم، آموزش، پژوهش و فرهنگ را سه ضلع یک مثلث دانست که باید به صورت متوازن رشد کنند تا برونداد آن انتقال دانش، روش و منش معلمی باشد و در نهایت هویت معلمی با تکیه بر این مولفه ها شکل بگیرد. ایشان نوسازی و تحول در نظام آموزشی را یک مسئله مهم خواند و افزود: به تایید بزرگان عرصه تعلیم و تربیت، نیاز داریم تا نوسازی و تحول را در نظام آموزشی کلید زده و هر چه سریع تر روش مسلئه محور یا سقراطی را جایگزین روش بانکداری کنیم. دکتر علی صوفی با تشریح این دو روش و با بیان نقاط ضعف و قوت آن، دانشگاه فرهنگیان را مظهر گفتمان علمی، فرهنگی و پژوهشی دانست و یادآور شد: ما در این دانشگاه نه تنها مصرف کننده نیستیم بلکه صادر کننده ایم و ماهیت این دانشگاه هم همین را اقتضا می کند. وی در پایان به آموزش رسمی و غیر رسمی هم اشاره و گفت: باید به جایی برسیم که در بحث آموزش غیر رسمی پاسخگوی سوالات ایجاد شده برای نسل جوان و دانشجو معلمان باشیم و این را به خاطر داشته باشیم و اجازه ندهیم آموزش غیر رسمی گوی سبقت را از آموزش رسمی برباید.
دکتر اولی
مدیر تولید علم بومی دانشگاه فرهنگیان با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران و با اعلام رضایت از میزبانی استان همدان، ایجاد بستر مناسب و تبدیل دانش و تجربه به یک سند نوشتاری را از اولویت های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: ماهیت کار ما در دانشگاه فرهنگیان، ماموریت گرا بودن است و توجه به رویکردهای مهارتی نسبت به موارد موضوعی، از اولویت بیشتری برخوردار است. ایشان برگزاری دوره های آموزشی را مقدمه ای جهت تحقق این موضوع و ارتقا دانش همکاران و همچنین بحث و تبادل نظر دانست و گفت: ۱۹ کارگروه تحلیل محتوا تشکیل داده ایم که ۱۶ تا از آن مربوط به رشته های داخلی و ۳ کارگروه هم مربوط به سایر رشته هاست و در کنار این موارد، به شکل های مختلف و با برگزاری کارگاه های آموزشی مختلفی نظیر کارگاه تالیف، ترجمه، مقاله نویسی، همایش های مشارکتی و غیره، سعی در ارتقا جایگاه این مسائل داشته و داریم. مدیر پشتیبانی تولید علم بومی در دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر هم افزایی، گفت: باور داریم و می توانیم با مدیریت صحیح و مشارکت همگانی، ضمن تولید محتوا در داخل، صادر کننده به خارج دانشگاه هم باشیم و ان شاالله در آینده ای نزدیک این مهم محقق خواهد شد.
در ادامه مدیریت جلسه به
دکتر آرمند دانشیار مجموعه آموزشی و پژوهشی سمت
به عنوان مدرس دوره سپرده و مباحث تخصصی و بحث و تبادل نظر همکاران و شرکت کنندگان در کارگاه آغاز شد.