نشست مجازی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با روسا و معاونان آموزشی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی مستقردر کلان منطقه۹ آمایشی کشور برگزار شد.
دکتر اعتضاد رضوی، دبیر ستاد تحول در آموزش علوم پزشکی کلانمنطقه۹، اظهار کرد: این نشست، به منظور بهرهبرداری از ظرفیتهای کلان مناطق آمایشی کشور و تعامل بیشتر مسئولان دانشگاهها ودانشکدههای مستقر در منطقه آمایشی با یکدیگر و همچنین با معاون آموزشی وزارت بهداشت و مسئولان ستادی، با حضور رییس،دبیر و مسئولین کارگروه های ماموریت ویژه و مشترک کلان منطقه ۹برگزار گردید.
دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این نشست پس از استماع گزارش کارگروههای ویژه و مشترک مستقر در منطقه، اظهار کرد: بر اساس ارزیابیهای بهعملآمده، منطقه۹، در همه زمینهها حائز رتبههای برتر شده است و این موضوع جای تشکر و قدردانی ویژه دارد.
وی درخصوص اعتباربخشی دانشکدهها و بیمارستانها گفت: این کار، کاری مداوم است و در منطقه به صورت دائم باید یکدیگر را رصد کنند و استانداردها را بهبود ببخشند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه منطقه۹ یکی از فعالترین مناطق کشور است و در گزارشهای ارائهشده، پیشرفت کلانمنطقه۹ در اجرای برنامههای تحول در آموزش، کاملا مشهود است، اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه ماموریتهای ویژه منطقه، خصوصا در موضوع دندانپزشکی و تغذیه انجام شده است.
وی ضمن تاکید بر حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و اهمیت مرجعیت علمی به عنوان گفتمان غالب در دانشگاهها، خاطرنشان کرد: مناطق باید سند توسعه نیروی انسانی خود را تدوین نمایند و جذب نیروی هیات علمی خود را با الگویی مشخص و بر اساس این برآوردها و در راستای ماموریت هایی که دارند انجام دهند.
کلانمنطقه۹ آمایشی کشور شامل دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، بیرجند، خراسان شمالی، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکدههای علوم پزشکی نیشابور، اسفراین و تربت جام است و علاوه بر ۱۱ماموریت مشترک، در ۷ماموریت ویژه، شامل: «توسعه و تعالی علوم تغذیه»، «امنیت و سلامت غذایی»، «توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط»، «توسعه دانش علوم اعصاب»، »توسعه دانش طب تسکینی»، «توسعه دانش هنر و سلامت» و «توسعه و تعالی فناوری های ﺁموزشی» به فعالیت میپردازد.
{jcomments on}