معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اخلاق حرفه ای موضوعی جامع است که باید در تمامی حوزه های نظام سلامت مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش وب دا، دکتر اعتضاد رضوی در نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان از اولویت های دانشگاه است که برای رسیدن به این هدف و سایر اهداف در این حوزه نیازمند همکاری تمامی اساتید و الگوهای عملی اخلاق در دانشگاه هستیم.
دکتر مدبر دبیر کارگروه اخلاق حرفه ای نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد این کارگروه گفت،کارگروه اخلاق حرفه ای به دنبال اجرایی کردن بسته اعتلای اخلاق حرفه ای از مجموع بسته های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است که ناظر به نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت و نهادینه سازی اخلاق حرفه ای و مهارت های ارتباطی است.
وی طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش،طراحی و استقرار نظام دیده بانی،نیازسنجی،آسیب شناسی و ارتقاء ارزش ها و اخلاق پزشکی در نظام آموزش عالی سلامت،تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش ها و اخلاق حرفه ای در موسسات آموزش عالی سلامت و ترویج و توسعه زیرساخت های اخلاق حرفه ای پزشکی در مراکز آموزش عالی سلامت را ۴ محور این بسته ذکرکرد.
دبیرکارگروه اعتلای اخلاق حرفه ای کلان منطقه ۹ آمایشی جای دادن ارزش ها و اصول اخلاقی و رفتار حرفه ای در بطن تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزشی را از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت در حیطه اخلاق برشمرد و الگو بودن اساتید در این خصوص را دارای بیشترین تاثیر در تربیت دانشجویان دانست.
دکتر مدبر تدوین برنامه جامع میان مدت( ۳ ساله) اعتلای اخلاق حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،دارای ۴ محور، ۴راهبرد، ۱۶هدف کلی، ۲۷ هدف عملیاتی (ویژه عینی)، ۶۰ فعالیت و ۱۲ شاخص پایش ،تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۵ با ۱۹ فعالیت ،برنامه عملیاتی سال۹۶ با ۲۹ فعالیت و برنامه عملیاتی سال۹۷ با ۱۲ فعالیت، براساس برنامه جامع و اجرای ۱۰۰% فعالیتهای پیش بینی شده را از دیگر فعالیت های این کارگروه برشمرد.
نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون آموزشی و مدیرانی که در دانشکده ها و ستاد مسئولیت آموزش دانشگاه را به عهده دارند برگزار شد.
{jcomments on}