به گزارش روابط عمومی ؛ بنابراین گزارش صبح روز ۸ اسفند ماه سال جاری، مدیرکل نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به همراه کارشناسان از کارگاه ها و آزمایشگاه های آموزشکده های فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان بازدید بعمل آوردند وی در نشست اداری که با اساتید وکارکنان آموزشکده ها داشت اشاره به تاریخچه مهارت های فنی و حرفه ای در دنیا و از جمله ایران که پایه گذار آن در دولت شهید رجایی کلید خورد اشاره داشتند . وی شناسایی و ارزیابی عملکرد با بهره گیری از سیاست های اصولی و راهبردی در جهت رسیدن به اهداف توسعه سند راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را گام های موثر دانسته اند که می توان چهار ضرورت نیاز اولیه هر جامعه در جهت توسعه مهارت های فنی و حرفه ای را شامل گردد.
۱- ضرورت آموزش فنی و حرفه ای ؛ این ضرورت براساس محتوای آموزشی با پیش بینی سرفصل آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای میسر می باشد که می تواند نیروی کار را بسوی رشته های فنی سوق دهد.
۲-ضرورت اجتماعی ؛ این ضرورت در استان سیستان و بلوچستان بدلیل تعصبات خانوادگی مانع از کسب مهارت های فنی و حرفه ای و جذب نیروی کار در بخش آموزش فنی و حرفه ای در خانواده ها می گردد. از دیگر موانع می توان به فقر اقتصادی اشاره کرد چنانچه بتوان تعصبات را از میان برداشت می توان با جذب نیروی کار ضرورت مهارت فنی و حرفه ای را رشد دهیم و این امر حتماً منطبق بر نیاز بازار کار باشد تا رونق اقتصادی داشته باشد.
۳- ضرورت اقتصادی ؛ برای توسعه اقتصاد راهی جزء آموزش های فنی و حرفه ای نداریم . اگر صحیح برنامه ریزی شود باعث رشد نرخ ملی و تولید ناخالصی که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد منطبق با بازار سرمایه خواهد بود.
۴- ضرورت فناوری و تکنولوژی ؛ این مقوله بسیار مهم و حیاتی است و کاربرد بسیار در فنی و حرفه ای در جهت رشد اقتصادی دارد .دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشکده ها باید سریع بسته های آموزشی در قالب اسلاید ، بروشور و کلاسهای مهارت آموزی در این زمینه را فراهم نمایند و به فراگیران آموزش دهند. از تمامی صاحبان حرف و مشاغل دعوت بعمل آید و تکنولوژهای نوین معرفی گردد.
در ادامه وی با بیان اینکه آموزش ها باید نظام مند و سیستماتیک و براساس سند راهبردی جامع دانشگاه فنی و حرفه ای کشور باشد برنامه ها می بایست بصورت عملیاتی در آموزشکده ها تبین و طراحی گردد ، پیش نیاز بهبود کیفیت مستمر ، خود ارزیابی مستمر از فعالیت ها و برنامه ها باشد. برای اینکه بتوان تمامی عناصر یک مجموعه از عملیات را یکپارچه کرد، بایستی ابتدا وظیفه یا نقش هر یک از آن ها را، مستقل از دیگری تعریف کرد و سپس یک هدایت کننده آن ها را به درستی ارتباط دهد. بهترین هدایت کننده برای کلیه موارد فوق جزو وظایف روسای دانشکده هاست.
در پایان جلسه مراسم تودیع و معارفه طی حکمی آقای مسعود عباس زاده قوی فکر به سمت سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای شهید عارفی زاهدان معرفی و از زحمات آقای علیرضا نجفی قدردانی شد.