معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: اگر انتظار داریم دانشجومعلم ما معلم تراز نظام جمهوری اسلامی باشد باید نقش مدیران گروه های معارف اسلامی و دبیران هم اندیشی را جدی گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور در دوره آموزشی، مهارتی استادان گروه معارف دانشگاه فرهنگیان کشور
اظهار کرد: آنچه ما به عنوان شایستگی معلمی از آن یاد می کنیم مجموعه ترکیبی از دانش، نگرش و مهارت است.
دکتر روشندل با اشاره به این که دانش لایه نخست این ترکیب و بسیار مهم است، ادامه داد: دانشگاه باید دانش و منش و شخصیت را در دانشجو ایجاد کند.
وی بیان کرد: با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان امر تعلیم و تربیت را در دست دارد و مقوله تربیتی در دانشگاه حرف اول را می زند باید نگرش و مهارت را از طریق تربیت در دانشجویان ایجاد کنیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، ضمن یادآوری این نکته که گروه معارف اسلامی و تربیت اسلامی اخیرا با یکدیگر ادغام شدند، گفت: وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه ها همین است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان که به دنبال تربیت معلمان تراز نظام جمهوری اسلامی است باید از این وجه ممیزه برخودار باشد.
دکتر روشندل بیان کرد: بر این اساس قانون گذار
۳۵
واحد درسی از
۱۵۰
واحد درسی را به دروس معارف و تربیت اسلامی اختصاص داده است؛ بنابراین باید بیشتر به این مقوله بها بدهیم.
وی عنوان کرد: اگر انتظار داریم دانشجومعلم ما معلم تراز نظام جمهوری اسلامی باشد باید نقش مدیران گروه های معارف اسلامی و دبیران هم اندیشی را جدی گرفت.
معاون آموزشی تصریح کرد:دبیران هم اندیشی باید در جهت احیا کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر این که گروه های معارف اسلامی یکی از ارکان اصلی دانشگاه در ایفای نقش تربیتی دانشگاه هستند، گفت: معاونت آموزشی حامی برنامه های دبیرخانه معارف اسلامی و تربیت اسلامی است.
دکتر روشندل افزود: اکنون
۱۳
گروه معارف و
۱۶
بخش در دانشگاه وجود دارد که در جهت تقویت آن ها حمایت های لازم را به انجام می رسانیم.
روشندل اظهار کرد: ما از کرسی های آزاد اندیشی به اندازه وسع و اختیارات قانونی خودمان حمایت می کنیم تا در جهت پاسخ گویی به کنجکاوری ها و سوالات دانشجویان شکل بگیرد.