سالن شمس پردیس علامه امینی
(رض)
دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی صبح امروز میزبان مدیران مدارس مجری کاروزی استان آذربایجان شرقی بود.
در ابتدای این مراسم دکتر اسداله خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم به حضار و قدردانی از مساعی مدیران مدارس میزبان دانشجو معلمان، با تاکید بر اینکه کارورزی فصل ممیز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها است، افزود: قلب تپنده و موتور محرک دانشگاه که در کل برنامه درسی جاری و ساری شده، کارورزی است که شان و منزلت برنامه های دانشگاه به اعتبار آن است.
وی در ادامه با بیان اینکه کارورزی به عنوان روح تربیت معلم و گرانیگاه حرفه مقدس معلمی، کنشگاه عمل و تجربه کاری است؛ اضافه کرد: مرحله رسیدن به واقعیت از مسیر خودباوری و تجربه اندوزی در کارورزی ظهور پیدا می کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خودگفت: کارورزی فرصتی برای امکان سنجی، حصول اطمینان از روش، یادگیری، خود نظارتی، عمق بخشی به آموخته ها و دوره خود اکتشافی است.
بخش پایانی صحبت های مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در جمع مدیران مدارس مجری کاروزی به ارائه مطالبی در ارتباط با یادگیری و سازمان های یادگیرنده اختصاص پیدا کرد.
فریده حقایی معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان دیگر سخنران این جلسه، صحبت های خود را با بیان اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان آغاز کرد.
وی با اشاره به کیفیت و سطح بالای علمی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان از همکاری های تنگاتنگ اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفته افزود: کارورزی به نومعلمان کمک می کند تا آنچه را آموخته اند اینک در آموزش دانش آموزان به کار برند.
معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی همچنین از حساسیت و دقت این اداره کل در انتخاب مدارس مجری کارورزی خبر داده اضافه کرد: سعی شده است روند کارورزی به شکلی باشد که با احساس مسئولیت کامل در آشنا سازی دانشجو معلمان با محیط آموزشی و کاری مدرسه اقدام شود.
وی همچنین به لزوم آشناسازی نو معلمان با سند تحول بنیادین آموزش و پروش اشاره کرد و افزود: این سند به عنوان نقشه راه می تواند کمک خوبی در جهت توانمندسازی معلمان باشد.
وی در پایان پیشنهاد کرد: دانشجو معلمان در روند کارورزی حتما با حضور در کلاس های چند پایه با شرایط مدیریت این نوع از محیط های آموزشی نیز آشنا شوند.
بیان نظرات اساتید راهنمای کارورزی و صحبت های مدیران مدارس مجری همچنین پاسخ های مسئولان حاضر در جلسه و نهایتاً اتخاذ تصمیمات در برخی از موارد مطروحه، بخش های دیگر این نشست بود.