بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر هنری به "ایران ساخت" رسید
با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره "ایران ساخت" ۲ هزار و ۸۲۴ اثر متقاضی حضور در جشنواره شدند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، "ایران ساخت" در این دوره همزمان با سال "حمایت از کالای ایرانی" در بخش های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال، ایده بازار و دانش آموزی برگزاری میشود. در این دوره ۴۷۴ اثر به بخش ادبیات جشنواره ارسال شد که به ترتیب شامل ۲۱۱ اثر در حوزه داستان کوتاه، ۲۲۴ اثر در حوزه شعر و ۳۹ اثر در حوزه مستند نگاری است.
همچنین تعداد آثار ارسالی به بخش هنرهای تجسمی ۸۴۰ اثر است که در هر یک از حوزه های تصویرسازی، پوستر، کارتون (کاریکاتور) و عکس به ترتیب ۹۳، ۳۰۵، ۲۳۰ و ۲۱۲ اثر ارسال شد. البته بخش عکس جشنواره در قالب جشنواره تصویرسال برگزار شد.
اما در دیگر بخش جشنواره یعنی دیداری و شنیداری ۹۰۹ اثر دریافت شد که از این تعداد ۶۶ اثر در حوزه تیزر تبلیغاتی، ۱۶۶ اثر در حوزه فیلم مستند، ۵۷ اثر در حوزه فیلم کوتاه، ۸۱ اثر در حوزه پویانمایی، ۱۹۴ اثر در حوزه برنامه تلویزیونی و ۳۴۵ اثر در حوزه برنامه رادیویی است.
۲۶۴ اثر نیز در بخش رسانه های دیجیتال به جشنواره ارسال شد که در این بخش نیز بازی های رایانه ای ۴۸ بازی، سامانه هوشمند ۱۱ اثر، شبکه اجتماعی۱۷ اثر، نرم افزار تلفن همراه ۹۰ اثر، نرم افزار چند رسانه ای ۲۲ اثر و ب سایت ۷۶ اثر را شامل می شود.
ایده بازار هم که به ایدههای خلاق با موضوعات روشهای معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگوها و روشهای سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوقهای جسورانه و شتابدهندههای برتر و پایان نامههای کاربردی بهره برداری شده تعلق دارد در این دوره ۲۳۰ اثر به این بخش ارسال شد.
از سویی در بخش جدید "دانش آموزی" که با توجه به اهمیت حضور و نقش دانش آموزان در جامعه در این دوره به ایران ساخت اضافه شده است ۱۰۷ اثر رسید که این بخش پس از پایان جشنواره به فعالیت خود ادامه می دهد.
بر اساس این گزارش، انتخاب اولیه آثار دومین دوره این رویداد آغاز شده است و به زودی هیات داوران انتخاب نهایی اثار در هر بخش را اغاز می کنند.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» ۴ تا ۸ دی ماه سال جاری برگزار می شود.