دکتر کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت،گفت: صلاحیت حرفه معلمی دانشجو معلمان کارشناسی پیوسته نیز همانند مهارت آموزان ماده ۲۸ از طریق شرکت در آزمون جامع در پایان نیمسال هشتم، قبل از ورود به مدارس مورد سنجش قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، همزمان با برگزاری آزمون جبرانی کتبی مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۵ جمعه ۲۳ آذر ماه در ده استان کشور و مسئولیت خطیر مدیریت امور پردیس های این استان ها برای اطلاع رسانی به موقع به ذینفعان، عصر امروز جلسه ویدئو کنفرانس مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در محل سالن اجتماعات شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه کچوئیان، با تشکر از تلاش و کوشش همکاران حوزه های متفاوت در راستای برگزاری آزمون جبرانی اصلح، بر برگزار شدن این آزمون در نهایت دقت و امنیت تاکید کرد.
وی از برگزار شدن آزمون برای ورودی سال های ۹۶ و ۹۷ طی بهار و تابستان سال آینده خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا صلاحیت حرفه معلمی دانشجو معلمان کارشناسی پیوسته نیز همانند مهارت آموزان ماده ۲۸ از طریق شرکت در آزمون جامع در پایان نیمسال هشتم، قبل از ورود به مدارس مورد سنجش قرار گیرد.
در ادامه این جلسه دکتر میترا تیموری، مدیر تدوین و پایش استاندارد شایستگیهای دانشگاه فرهنگیان، از تصمیم ستاد ماده ۲۸ دانشگاه و فراهم آمدن فرصت مجدد برای شرکت مهارت آموزان ورودی سال ۹۵ در آزمون جبرانی اصلح سخن گفت و افزود: این آزمون ویژه مهارت آموزانی است که تاکنون حائز شرایط لازم برای دریافت گواهی صلاحیت نشده و یا وضعیت نهایی آن ها در کارنامه منتشر شده از سوی مرکز سنجش دانشگاه به صورت ناتمام اعلام شده است.
وی تاکید کرد: مهارت آموزانی که در هر یک از مولفه های اصلح نمره حدنصاب را کسب نکرده اند لازم است در این مرحله آن مولفه را با موفقیت پشت سر گذارند.
مدیر تدوین و پایش استاندارد شایستگیهای دانشگاه فرهنگیان، به پایان رساندن پودمان های آموزشی را از جمله شرایط لازم برای شرکت در آزمون جبرانی اصلح اعلام کرد و گفت: برابر با اعلام معاون آموزشی دانشگاه کسب نمره ۱۴ در درس کارآموزی و آموزش پژوهی، نمره ۱۲ در سایر دروس و همچنین کسب معدل ۱۴ در همه دروس دوره از جمله این شرایط به شمار می رود.
تیموری، مجموع نمرات هر سه مولفه را هزار دانست و تصریح کرد: شرط موفقیت مهارت آموزان برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای کسب حدنصاب نمره لازم هر مولفه، همچنین کسب نمره ۶۵۰ از مجموع امتیازات است.
مدیر تدوین و پایش استاندارد شایستگیهای دانشگاه فرهنگیان، از این آزمون به عنوان آخرین فرصت کسب گواهی صلاحیت حرفه معلمی مهارت آموزان ۹۵ یاد کرد و اظهار داشت: فرایند آزمون کتبی ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ آذر به طور همزمان در حوزه های ده گانه استان های آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، کرمان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.
وی فرایند برگزاری آزمون، مواد امتحانی و درسی و چارچوب های سنجش را کاملا مشابه با آزمون برگزار شده ۲۴ مرداد ماه ذکر و تصریح کرد: افرادی که در آزمون جبرانی هم موفق به کسب حدنصاب نمره لازم نشوند نمی توانند گواهینامه صلاحیت حرفه ای معلمی را دریافت نمایند و برای تعیین تکلیف به وزارت آموزش و پرورش ارجاع داده می شوند.
تیموری با اشاره به عدم برگزاری آزمون جبرانی اصلح در همه استان ها و امکان نیاز برخی از شرکت کنندگان به اسکان در شب قبل از آزمون، پیش بینی مکانی مناسب برای این افراد را مهم و ضروری خواند.
وی در ادامه چاپ و تکثیر دفترچه های سوال و پاسخنامه برای توزیع در استان های محل برگزاری آزمون را به صورت متمرکز و از جانب سازمان مرکزی اعلام و خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت برپایی جلسه ستاد آزمون در این استان ها، تشکیل جلسه هماهنگی با عوامل اجرایی و ناظران اعزامی الزامی است.
مدیر تدوین و پایش استاندارد شایستگیهای دانشگاه فرهنگیان، مرکز انتشار اطلاعیه ها و اخبار مربوط به فرایند اجرای آزمون جبرانی اصلح را پورتال اصلی دانشگاه و سامانه سجفا اعلام و همکاران مستقر در مرکز سنجش معاونت نظارت را منبع اطلاع رسانی آزمون کتبی جبرانی اصلح معرفی کرد.
میترا تیموری در پایان بر ضرورت آگاهی رابطان مهارت آموزان و مسئولان نظارت در استان های برگزار کننده آزمون از امور ابلاغی آزمون جبرانی تاکید و تصریح کرد: مهارت آموزان باید به نحو شایسته هدایت و راهنمایی شوند.
گفتنی است: جلسه ویدئو کنفرانس امروز، با حضور مدیر کل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، نمایندگان حراست مرکزی سازمان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیران امور پردیس های استان، معاونان، روسای پردیس ها و مراکز، مسئولان نظارت و ارزیابی، مسئولان حراست و رابطان مهارت آموزان استان های برگزار کننده آزمون تشکیل شد.