menu
search
  • folder_open
    visibility280
    link


    ایده فناورانه دکتر مهدی ملک نژاد
    یکی از هشت محصول و طرح فناورانه برتر استان خراسان رضوی در نمایشگاه پژوهش خراسان رضوی
    ایستگاه و دستگاه اکسیژن رسان هوشمنده ایده فناورانه دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی و مشهد یکی از ۸ طرح برتر نمایشگاه پژوهش وفناوری استان خراسان رضوی بود که با حضور سرپرست استانداری خراسان رضوی و برخی از معاونین و مدیران ارشد استان رونمایی شد.
    دکتر ملک نژاد در خصوص عملکرد و ویژگی های این دستگاه به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،گفت: این سیستم دارای یک مد تنفسی کاملا هوشمند است که براساس سنجش میزان saturation o۲ بیمار مقدار اکسیژن خالص با حجم معین را به ریه های بیمار منتقل می کند .
    وی با بیان اینکه دستگاه دارای دو حد بالا و پایین است که سبب می شود از بروز آلکالوز و اسیدوز بیمار جلوگیری کند، اظهارداشت: درصورتی که سچوریشن بیمار از این دو حد بالاتر یا پایین تر رفت دستگاه آلارم داده و با افزایش یا کاهش تعداد تنفس، سچوریشن بیمار را در محدوده طبیعی نگه می دارد.
    دکتر ملک نژاد در خصوص نحوه کار دستگاه افزود:  پروپ پالس اکسی متری به انگلشت بیمار وصل می شود وسپس مد تنفسی هوشمند غلظت اکسیژن خون(سچوریشن) بیمار را می سنجد و براساس آن تعداد تنفس و حجم معین را به بیمار می دهد.
    وی ادامه داد: در این مد تنفسی در صورتیکه  بیمار دارای کمبود کسیژن باشد پیش تنفسی به طور هوشمند مقدار مشخص اکسیژن متناسب با نیاز فرد وارد ریه فرد می کند،  در حقیقت این مدل تنفسی بصورت هوشمند و براساس اطلاعات دریافتی از پالس اکسی متری میزان اکسیژن را می سنجد و براساس آن مقدار اکسیژن را تنظیم می کند.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: مد تنفسی هوشمند برتر و بهتر از هر مد تنفسی دیگر است و فاقد هر گونه عارضه وخطری برای بیمار می باشد .
    وی گفت : این سیستم علاوه بر دارا بودن مکانیزم هوشمند ارائه ماسک در دسترس، دارای ارسال اطلاعات بصورت پرتال است.
    دکتر ملک نژاد مکان استفاده از این سیستم را فرودگاهها ، راه آهن وهر جایی که تردد زیاد است، عنوان کرد و افزود: و کلیه مراحل آن بصورت هوشمند بدون نیاز به اپراتور صورت می پذیرد.
    نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری  استان خراسان رضوی که از ۱۲ آذرماه  آغاز شده است تا ۱۵ آذر ماه میزبان بازدید کنندگان  از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل سالن فردوسی  نمایشگاه بین المللی مشهد است.

  • برچسب ها