menu
search
  • folder_open
    visibility464
    link


    حجت‌الاسلام و المسلمین دکترخسروپناه:
    تاکنون ۴۵ نظریه نوآورانه ثبت شده است/ ایجاد مدارس عالی مهارتی
    عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی ومعاون علوم انسانی و هنر دانشگاه ازاد اسلامی از ثبت ۴۵ نظریه نوآورانه درحوزه علوم انسانی خبر داد وگفت: ۲۴ نظریه نوآورانه مربوط به ۴ سال اخیر است.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی : حجت‌الاسلام و المسلمین دکترخسروپناه در نخستین همایش تخصصی تعالی وتحول درعلوم انسانی وآشنایی اساتید باروش اجرایی کرسی های ترویجی ونظریه پردازی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: کرسی های نظریه پردازی مربوط به اعضای هیات علمی و اساتید است در حالی که کرسی های آزاداندیشی مربوط به دانشجویان و زیر نظر وزارت علوم است.
    رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره ادامه داد: دبیرخانه هیات حمایت  از کرسی ها دو دسته از نشست‌ها را پشتیبانی می‌کند که به نام کرسی‌های نظریه پردازی و کرسی‌های ترویجی شناخته می‌شوند.
    معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه ازاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری کرسی های ترویجی از ۴ سال قبل در دانشگاه های دولتی و یکسال قبل در دانشگاه آزاد اسلامی  آغاز شده است، اظهار داشت:  تاکنون ۲۶۰۰ کرسی ترویجی  برگزار شده که  ۴۵ نظریه نوآورانه ثبت و تایید شده است.
    رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌ها با اشاره به اینکه کلیه دانشگاه ها از سیستان و بلوچستان تا اصفهان برگزار کننده  کرسی های آزاد اندیشی بوده اند، افزود: هر دانشگاهی که رئیس آن دغدغه این امر را داشته کرسی های آزاد اندیشی در آنجا برگزار شده است.
    دکتر خسرو پناه نقش اساتید را در تعالی وتحول درعلوم انسانی مهم خواند و گفت: اساتید در تالیف کتب درسی ، برگزاری کرسی های ترویجی نقش اساسی دارند.
    وی   با تاکید براینکه علوم انسانی حکمی را در دانشگاه پیاده سازی کنیم ، اظهارداشت : حکمت در فرهنگ ما به معرفتی گفته می شود که مبتنی بر مبانی دینی است و باید نافع و کارآمد باشد.
    معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه ازاد اسلامی بر ایجاد مدارس عالی مهارتی تاکید کرد و گفت: امروز باید رشته هایی ایجاد شود تا مهارت های عمومی را به جوانان بیاموزد.
    وی تاکید کرد: در این مدارس باید هنر اصیل ایرانی اسلامی آموزش داده شود تا جوانان علاوه با  کسب مهارت های جدید و کارآمد به دنبال هنرهای بی هویت نباشند.
    در این همایش اساتید و اعضای هیات علمی به طرح پرسش‌ها و ابهامات خود پرداختند که حجت الاسلام خسروپناه به آن‌ها پاسخ داد و در ادامه  دو کرسی نظریه پردازی توسط  دکتر عرفانیان و دکتر فولادیان دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
    گفتنی است: نشست تخصصی تحول در علوم انسانی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد پایان بخش این همایش یکروزه بود.

  • برچسب ها