menu
search
  • folder_open
    visibility253
    link


    دکتر ملک نژاد در نشست خبری هفته گرامیداشت پژوش و فناوری خراسان رضوی خبر داد:
    رونمایی از ۸ محصول فناورانه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری/  ارائه محصولات فناورانه ۳۰۰ سازمان و شرکت صنعتی خراسان رضوی در این نمایشگاه/ فروش ایده‎های ما از مرزهای فیزیکی عبور کرده است
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: در برگزاری  نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی،  ۵۰ سازمان دولتی و غیر دولتی اعم از دانشگاه‌ها، مراکز عالی، مراکز پژوهش و فناوری، شرکت‌های صنعتی با ۲۵۰ زیر مجموعه،  ما را در برگزاری این نمایشگاه همراهی می‌کنند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر مهدی ملک نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد  صبح امروز در نشست خبری برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در اتاق شورا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد افزود: با توجه به شرایط کشور امروز  بیش از پیش نیازمند پژوهش و فناوری در همه حوزه‌ها هستیم.
    وی با بیان اینکه در همه این سال‌ها همیشه آموزش برای آموزش بوده است، اظهار داشت: یکی از دلایل وجود مشکلات  در کشور این است که حوزه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها ماموریت اصلی خود را به درستی انجام نداده‌اند.
    دکتر ملک نژاد با اشاره به اینکه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در دانشگاه‌های مطرح دنیا تحولی بزرگ رخ داد، افزود:  دانشگاه‌ها درآن دوران با تحولی بزرگ روبه‌رو بودند چرا که دوره پژوهش تمام شد و کارآفرینی آغاز به کار کرد و کشورها توانستند استعدادها و ظرفیت‌های خود را به دنیا عرضه کنند.
    رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه ما امروز همچنان در کشور در حلقه آموزش گیر کرده‌ایم، البته کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده و اتفاقات خوبی رخ داده است ولی این برای کشور ما کافی نیست و هنوز جای کار بسیار دارد.
    دکتر ملک نژاد با تاکید بر اینکه استراتژی مناسبی برای توسعه در کشور وجود ندارد، افزود:  تغییر نگاه اتفاق افتاده است اما اگر این تغییر نگاه در سال‌های گذشته برای ایران در همه حوزه‌ها رقم می‌خورد شاهد وضعیت بهتری نسبت به امروز بودیم.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با اشاره به اینکه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تمرکز بیشتر حوزه‌های پژوهشی کشور است، تصریح کرد: در این هفته ضمن اطلاع از توانمندی‌های پژوهش و فناوری در کشور می‌توان برای اینده کشور تصمیمات بهتری را اخذ کرد.
    رئیس کمیته برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی  با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه نقش مطبوعات در تغییر نگاه بسیار قابل اهمیت است، افزود: باید فضای کشور را به سمت امیدواری بکشانیم لذا با برپایی این گونه نمایشگاه‌ها و برگزاری مناسب آن  می‌توان این اتفاق را کلید زد.
    دکتر ملک نژاد با بیان اینکه برپایی این گونه نمایشگاه‌ها باعث ارتقای شان و جایگاه محققین خواهد شد، ادامه داد:  پژوهش و فناوری بستر مناسبی برای توسعه در حوزه‌های مختلف است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.
    وی با بیان اینکه ستاد برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری برنامه‌های مختلفی را برای این هفته پیش بینی کرده است، افزود: شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری، معرفی پژوهش‌ها و پژوهشکده‌ها، معرفی پژوهشگرهای برتر، امکان تجاری سازی پژوهش‌ها و فناوری‎ها، فراهم کردن فضای همکاری میان پژوهشگران، برقراری ارتباط بین مراکز صنعتی با مراکز تحقیقاتی،نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه و... نمونه‌هایی از برنامه‌هایی است که در ستاد برگزاری نمایشگاه برای آن تصمیماتی گرفته شده است.
    رئیس کمیته برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری  مشهد با بیان اینکه در ساخت برخی از محصولات هنوز در کشور به خودکفایی نرسیده‌ایم و کشورهای دیگر با استفاده از مواد اولیه کشورما در حال تولید محصولات مختلف هستند، اذعان کرد:  این نشان دهنده این است که راه را اشتباه رفته‌ایم، لذا باید از هر فرصتی برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده کنیم.
    دکتر ملک نژاد با اشاره به اینکه در سال ۷۹ شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور ترویج پژوهش در آذرماه هر سال هفته‌ای را به نام پژوهش اختصاص می‌دهد، گفت: تا به امروز استان خراسان رضوی دربین استان‌های دیگر جایگاه خوبی در پژوهش و فناوری داشته و در برگزاری نمایشگاه‌ پژوهش نیز توانسته است مقامات اول را  به خود اختصاص دهد.
    وی با تاکید بر اینکه امسال نوزدهمین سال برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری با شعار پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری با زیر بنای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:  اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی درون زا و برون گرا مبتنی بر فناوری‌های دانش بنیان که این خود نیازمند ارتباطات دانش بنیان در حوزه بین‌الملل با نگاه به بازارهای جهانی است.
    دکتر ملک نژاد با بیان اینکه با توجه به سابقه خوبی که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در برگزاری هفدمین نمایشگاه پژوهش و فناوری در سال ۹۵ داشت، افزود : امسال نیز افتخار برگزاری این نمایشگاه به عهده دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گذاشته شد.
    رئیس کمیته برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری  مشهد تشریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه کمیته‌های چهارگانه‌ای تشکیل شد که از جمله ان کمیته علمی با مسولیت دانشگاه علوم پزشکی،کمیته فن بازار و ایده با مسولیت شهرک‌های صنعتی، کمیته برگزاری نمایشگاه با مسولیت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و کمیته اطلاع رسانی با مسولیت شهرداری مشهد است.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در برگزاری این نمایشگاه ۵۰ سازمان دولتی و غیر دولتی اعم از دانشگاه‌ها، مراکز عالی، مراکز پژوهش و فناوری، شرکت‌های صنعتی با ۲۵۰ زیر مجموعه خود، ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: همه این سازمان‌ها و ارگان‌ها در ۴۵۰ غرفه در نمایشگاه به ارائه محصولات فناورانه خود می‌پردازند.
    وی با بیان اینکه آنچه در این نمایشگاه اهمیت دارد حضور دانش‌آموزان و جوانان است، گفت: باید تفکر فناورانه را در این نسل نهادینه کنیم.
    دکتر ملک نژاد  با تاکید براینکه فروش ایده‎های ما از مرزهای فیزیکی عبور کرده است، گفت: باید تمام سعی و تلاش خود را برای جذب سرمایه‎گذاران خارجی در این نمایشگاه‌ها انجام دهیم و سرمایه‌گذاران کشور را نیز پای کار آوریم.
    وی با اشاره به  اینکه تعدادی سرمایه‌گذار خارجی در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال حضور دارند، گفت:  کار گروهی برای ورود سرمایه‌گذاران در نمایشگاه پژوهش و فناوری تشکیل شد لذا برای این سرمایه‌گذاران در نمایشگاه غرفه‌هایی مد نظر گرفته شده است .
    نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری خراسان رضوی  از ۱۲ لغایت ۱۵ آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای مشهد برگزار می شود.

  • برچسب ها