menu
search
  • folder_open
    visibility329
    link


    معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در نشست خبری هفته پژوهش خبر داد:
    آغاز عملیات آماده سازی نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری / حضور استارتاپهای نوپا و صنعتی در این نمایشگاه
    معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از شروع عملیات آماده سازی نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه استارتاپهای نوپا و صنعتی و خدمات رسان های تجاری سازی و توسعه فناوری حضور دارند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر اسماعیل خیر خواه در نشست رسانه ای هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری که در اتاق شورا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری را تبیین اهمیت پژوهش و فناوری و اکرام هرچه بیشتر از جایگاه پژوهشگر، معرفی دستاوردهای پژوهشی استان ، گسترش روحیه تحقیق، فعالیت‌های علمی و فناوری در بین نوجوانان، جوانان، دانشجویان و طلاب، کاربردی کردن پژوهش‎ها و افزایش تعامل بین مراکز دولتی، بخش خصوصی و مراکز آموزشی و پژوهشی و ... عنوان کرد.
    وی با اشاره به کمیته های چهارگانه ستاد هفته گرامیداشت پژوهش شامل کمیته  علمی، کمیته فن بازار و بورس ایده،کمیته برگزاری و کمیته اطلاع رسانی، اظهارداشت: بیش از ۵۰ سازمان و دستگاه دولتی و غیر دولتی و مراکز دانشگاهی و پژوهش و فناوری و شرکت صنعتی در نمایشگاه امسال با بیش از ۲۵۰ زیر مجموعه خود دربیش از ۳۵۰ غرفه در فضایی به وسعت بیش از ۴۵۰۰ مترمربع محصولات و دستاوردهای خود را در معرض  نمایش می گذارند.
    وی ، حضور استارتاپهای نوپا و همچنین صنعتی، حضور ۱۰ واحد تحقیق و توسعه برتر و برگزیده صنعتی استان ، حضور مراکز شتابدهی در کنار واحدها و هسته های فناور مراکز رشد و پارک علم وفناوری و حضور خدمات رسان های تجاری سازی و توسعه فناوری را  از ویژگیهای نمایشگاه امسال برشمرد و گفت:  برای اولین بار در نمایشگاه امسال پنل سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و غیر دولتی برگزار می شود.
    دکتر خیر خواه از برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه و ۲ نشست علمی و ۱۲ سخنرانی علمی و پژوهشی و ۳ مسابقه در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت:  همایش ایدز با حضور متخصصین و مردم برای آشنایی با این موضوع به مناسبت روز جهانی ایدز همراه با تست غربالگری رایگان در این نمایشگاه برگزار می شود.
    وی با تاکید براینکه تورهای علمی برای دانش آموزان و دانشجویان جهت بازدید از نمایشگاه در این مدت صورت می گیرد، ادامه داد: ۱۵ تور صنعتی توسط فن بازار منطقه ای استان برای بازدید مدیران و متخصصین صنایع استان از نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری نیز انجام می شود.
    دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش خراسان رضوی، برگزاری استارتاپ دمو تجهیزات پزشکی و برگزاری مسابقات ریاضی و خلاقیت در سطح دانش آموزی وهمچنین مسابقات ccc توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و ... را از دیگر اقدامات کمیته برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.
    وی با تاکید بر اینکه با توجه به سبقه خوب دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری در سال ۹۵، اظهار کرد: تیم برگزاری نمایشگاه در شش کمیسیون تشکیل شد که از ان جمله می‌توان به کمیسیون برگزاری نمایشگاه، همایش‌ها، رویدادها، مسابقات، کارگاه‌ها، اطلاع رسانی تورهای پژوهشی و.. اشاره کرد.
    خیر خواه با بیان اینکه در کمیسیون برگزاری بیش از ۷۰ نهاد، سازمان و دستگاه‌های اجرایی در ان عضو هستند، گفت: چند روز پیش در استانداری خراسان رضوی  از پوستر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری رونمایی شد.

  • برچسب ها