menu
search
  • folder_open
    visibility1182
    link
    تالیف کتاب « استانداردهای اتصال نیروگاه‌های بادی به شبکه برق» توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد


    تالیف کتاب « استانداردهای اتصال نیروگاه‌های بادی به شبکه برق» توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
    کتاب« استانداردهای اتصال نیروگاه‌های بادی به شبکه برق» توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تالیف و چاپ شد.

    دکتر نادر سرگلزایی استاد گروه برق  دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفتگو با  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهددرباره تالیف این کتاب توضیحاتی داد و گفت: این کتاب حاصل ۴ سال تلاش در زمینه بررسی قوانین و استانداردهای کشورهای مختلف دنیا در زمینه اتصال واحدهای تولید پراکنده بادی به شبکه  برق است .
    وی اضافه کرد: دراین کتاب علاوه بر قوانین اتصال به شبکه واحدهای بادی،  محدودیت های بهره برداری از آنها در شبکه برق نیز مورد بررسی قرارگرفته است.
    دکتر سرگلزایی با بیان اینکه عدم وجود کتابی به زبان فارسی در این زمینه، انگیزه ما در جمع آوری و تدوین مطالب را مضاعف کرد، تصریح کرد: در سالهای اخیر وزارت نیرو موضوع استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی باد را مورد تشویق قرار داد تا سرمایه گذاران در مکانهای مناسب مبادرت به احداث واحدهای بادی کنند.
    وی افزود: درحال حاضر کتاب« استانداردهای اتصال نیروگاه‌های بادی به شبکه برق»  تنها کتاب فارسی در این زمینه است که می تواند مورد استفاده شرکت های برق و توزیع و سرمایه گذاران در احداث نیرو گاه های بادی قرار گیرد.
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، با اشاره به اینکه این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برق قدرت تدوین شده است، گفت:  این کتاب  در قطع وزیری به شمارگان۱۰۰۰ نسخه و در ۲۲۷ صفحه از سوی دکتر نادر سرگلزایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و علیرضا کاشکی به چاپ رسیده است که در آینده مطالب جدیدی به آن اضافه خواهد شد.


  • برچسب ها