menu
search
  • folder_open
    visibility168
    link


    دکتر طهرانچی در نشست مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه آزاد:
    دانشگاه آزاد اسلامی منشاء تحولات اجتماعی بزرگ در کشور است/ تشکیل سازمان علوم انسانی در دستور کار قرار دارد
    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه ریزی منسجم، نگاه بلند، از خودگذشتگی و صرف وقت منشاء تحولات اجتماعی بزرگ در شهرهای مختلف کشور باشد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در دومین نشست هم اندیشی فرهنگی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه تربیتی است که از آموزش ابتدایی تا مقطع دکتری را در بر می گیرد، گفت: تعلیم و تربیت امری سخت و پیچیده است و سرمایه عظیمی که در اختیار این دانشگاه قرار دارد، مسئولیت مدیران آن را سنگین تر می کند.
    وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در قیاس با دانشگاه های دیگر به مراتب دشوارتر است و اتفاقات کوچک در این دانشگاه سریعاً آثار اجتماعی خود را در جامعه بروز میدهد.
    استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی به تفاوت های دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دیگر اشاره و تصریح کرد: از جمله این تفاوتها این است که دانشگاه آزاد جوانان با استعداد شهرها را در محل زندگی آنها آموزش  می  دهد، اما دانشگاه  های دیگر نخبه ها را از شهرهای خود برای آموزش و تحصیل خارج می کند.
    دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه مدیران ارشد شهرها از فارغ  التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه ریزی منسجم، نگاه بلند، از خودگذشتگی و صرف وقت منشاء تحولات اجتماعی بزرگ در شهرهای مختلف کشور شود.
    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در جهان، شبکه بنیان های فکری، هویتی و فرهنگی کشورها را نشانه گرفته است، خاطر نشان کرد: برای مقابله با این حمله و هجمه باید به بزرگترین شبکه حقیقی تاثیرگذار و تاثیرپذیر دانشگاه آزاد اسلامی که نیروی انسانی است، متوسل شویم.
    وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تنوع نیروی انسانی، الگو و پیمانه ¬ای از یک جامعه با افرادی با سلایق گوناگون و سنین مختلف است و به اندازه جامعه تنوع دارد.
    عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید با جهاد شبانه¬ روزی فکری و بهره ¬گیری از بهترین، روان¬ ترین و فراگیرترین شبکه حقیقی که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، در مقابل حملات و تهدیدهای دشمن بایستیم.
    استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو است، گفت: ۲۰ درصد جوانان کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیلند که نشانگر اهمیت، حساسیت و پیچیدگی کار دانشگاه آزاد اسلامی است.
    دکتر طهرانچی اظهار داشت: مساله اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی ایده است نه هزینه. باید بدانیم جهت، مسیر و حرکت چیست؟ چه کاری باید انجام دهیم؟ و چگونه رفتار و عمل کنیم؟ رسالت دانشگاه آزاد اسلامی عام است نه خاص.
    وی با تاکید بر اینکه هیات های دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف باید کانون عقلانیت دینی و انقلابی باشند، افزود: باید روی شعور دینی در سطح کشور کارهای بنیادی صورت گیرد و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی مسجد محوری باشد و مسجد محوری به معنای واقعی کلمه در بعد امام و روحانیت تحقق یابد.
    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بسیاری از واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور قابلیت برگزاری نماز جمعه را دارند که باید از این امکان استفاده شود و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با مردم، امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان و مردم شهرها نزدیک و صمیمانه باشد.
    دکتر طهرانچی در ادامه خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای این دانشگاه برنامه ها و الگوهای جدید ارائه دهید، چرا که رویه هایی که در دانشگاه ¬های دولتی کارکرد داشته در دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر ویژگی های منحصر به فرد آن، ندارد.
    عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان را با تفکر اسلامی و انقلابی و همچنین شعور دینی تربیت کنید و با کمک مردم برای آینده شهرها سرمایه  گذاری کنید.
    وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجموعه سازمان سما و علوم پزشکی است، خاطر نشان کرد: تشکیل سازمان علوم انسانی با هدف تحول در علوم انسانی و معارف در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که بزودی عملیاتی و دروس، شیوه تدریس و فرایند اداره گروه¬ های معارف در این سازمان بحث و بررسی می شود.
    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: استادان معارف به لحاظ اینکه از دین جوانان کشور مراقبت می کنند، از جایگاه ویژه  ای برخوردارند.

  • برچسب ها