menu
search
  • folder_open
    visibility383
    link


    دکتر ملک نژاد در نشست علمی تخصصی مرزبانی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
    امروز جنس تهدیدات حوزه های مرزی نسبت به قبل متفاوت شده است
    نشست علمی و تخصصی مرزبانی خراسان رضوی با موضوع «ماموریت‌ها و تهدیدات منطقه»  با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد صبح امروز در این  نشست ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امروز جنس تهدیدات حوزه مرزبانی متفاوت شده و مهاجمان نه تنها با سلاح سرد بلکه با همه ادوات جنگی وارد می شوند.
    وی با بیان اینکه امروز  نوار مرزی کشور با حضور فرزندان بی مدعا مرزبانی و با استفاده از امکانات و تجهیزات روز نظامی در امنیت کامل قرار دارد، تصریح کرد: مهماجمان برای ورود غیر قانونی به کشور از امکانات پیشرفته مخابراتی،  سلاح و غیره استفاده می کنند بنابراین در راستای بهره مندی از امکانات و توانمندی های علمی،پژوهشی ،  نیروی انسانی و متخصص دانشگاه  تفاهم نامه هایی  بین دانشگاه و مرزبانی خراسان رضوی منعقد شده تا دانشگاه نیز گامی کوچک برای صیانت و نگهداری از مرزهای کشور بردارد.
    سردار ماشاءالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه مرزهای کنترل شده در هر کشور نشان از قدرت و ثبات سیاسی آن کشور است، اظهارداشت: امنیت مرزها اعتبار و اعتماد بین المللی را در پی دارد و باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.
    وی طول مرزهای مشترک کشور در خراسان رضوی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان را ۸۳۵ و نیم  کیلومتر عنوان کرد و افزود:  هفت شهرستان مرزی و انتظامی مشترک شامل قوچان، درگز، کلات، تربت‌جام، سرخس، تایباد و خواف داریم.
    جان نثار با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های مرزبانی دیپلماسی مرزی است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم مرزبانی استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است بطوریکه در شش ماهه اول امسال ۲۰۰ نشست بین مرزبانان خراسان رضوی با همتایان خود در کشورهای همسایه برگزار شده است.
    وی مهمترین تهدید مرزی مشترک خراسان رضوی با همسایگان خود را از سمت افغانستان،  بدلیل فقر مادی ، فرهنگی و معنوی و بیکاری در این کشور دانست و گفت: تولید مواد مخدر، حضور گروههای تکفیری، حضور کشورهای فرا منطقه ای، ورود متجاوزین مرزی که بصورت غیر رسمی و غیر قانونی قصد ورود به کشور را دارند را از دیگر تهدیدات مرزی است بطوریکه در سالجاری از ورود بالغ بر ۵ هزار نفر بصورت غیر قانونی به کشور جلوگیری بعمل آمده است.
    فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تاکید بر همکاری های دانشگاه با فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی تصریح کرد: آماده نظرات و حمایت های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در عرصه نظم و امنیت کشور هستیم.
    گفتنی است: در حاشیه این نشست تجهیزات مرزبانی استان خراسان رضوی به نمایش گذاشته شد.

  • برچسب ها