menu
search
  • folder_open
    visibility216
    link


    در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی
    دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد
    مراسم گرامیداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور مسئولان ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه و جمعی از دانشجویان بسیجی و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد حضرت مهدی (عج ) مجموعه فرهنگی این دانشگاه  برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حجت الاسلام سوری در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  در رابطه با نگاه و تفکر حسینی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: امروز اوضاع جامعه این را نشان می دهد که ما حسین (ع) را نشناخته ایم و حسینی زندگی نمی کنیم.
    وی اختلاس ، مسئولیت گریزی، بالا رفتن سن ازدواج ، طلاق و دهها انحراف و مشکل دیگر در جامعه را دلیل عدم  شناخت درست امام حسین علیه السلام و قیام ایشان ذکر کرد و افزود: انمه ما ائمه سازندگی و حرکت هستند و اختلاف طبقاتی، وجود فقیر در جامعه اسلامی و همه این قبیل موارد نشاندهنده این است که ما ائمه را در حرم هایشان حبس کرده ایم و منش و کردار ائمه را الگو خود در زندگی قرار نداده ایم .
    وی با تاکید بر اینکه شهدای گمنام در واقع گمنام نیستند و زنده اند، تصریح کرد: ما در جهالت مان مرده ایم و باید از آنها مدد بگیریم تا از مشکلاتمان  گره گشایی کنند.
    درادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

  • برچسب ها