به گزارش روابط عمومی؛ نهمین نمایشگاهکار دانشگاه صنعتی شریف در روزهای ۲۲ الی ۲۴ مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد گردید.
بنابراین گزارش؛ نمایشگاهکار، رویدادی است که تعداد زیادی از جویندگانکار و شرکتها به منظور تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز و معرفی شرکتهایشان در آن حضور خواهند داشت.
دکتر محمد شریف خانی دبیر نهمین نمایشگاهکار دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص گفت: امروزه با استفاده از آموزههای جهانی به وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشد تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم گردد و در این مسیر سطح خدماترسانی به جامعه ارتقاء یابد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب و کار نامیده می شوند این است که پروژه ای با هدف روشهای جدید اطلاعرسانی نیازهای محیطهای کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغالتحصیلان تعریف کنند، ضمنا لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب و کار را در کشور فراهم نماییم .
دکتر شریف خانی اذعان داشت: از طرفی جذب کارجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن تواناییها و ویژگیهایی میباشد که بخشی از آنها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد گردد. بنظر میرسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشتههای تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارتها و تواناییهای مورد نیاز بازار کار، مهمترین عامل موفق نبودن فارغالتحصیلان در کاریابی و اشتغال میباشد و علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی میباشد بر اشتغال فارغالتحصیلان نیز تاثیر بسزایی دارند. نمایشگاهکار میتواند بستری برای پر کردن این خلاء باشد.
دبیر نمایشگاهکار در ادامه خاطرنشان کرد؛ رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان به ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی میشوند از یک سو و نبود بستری مناسب برای تقابل مستقیم کارفرمایان و کارجویان به عنوان روشی جدید در اطلاعرسانی نیازهای محیطهای کار و اجتماع از سویی دیگر، دانشگاه صنعتی شریف را بر آن داشت تا اقدام به بر پایی دومین نمایشگاهملیکار و آموزش (Job Fair & Training) در بهمن ۹۷ نماید.
وی افزود: هدف این نمایشگاه و کارگاههای آموزشی، در وهله اول معرفی فرصتهای شغلی موجود برای کارجویان است و در مراحل بعدی معرفی شرکتها، معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به کارجویان و تازه فارغ التحصیلان برای یافتن شغل آینده، نحوه تعامل و ارتباط با صنعت و ... میباشد. از طرفی اینگونه نمایشگاهها فرصت مناسبی را برای شرکتها و سازمانها فراهم میآورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام نمایند.
دکتر شریف خانی در ادامه؛ معرفی فرصتهای شغلی موجود در بازارکار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان،
آشنایی با انتظارات و مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکتهای کارآفرین، معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمهمرتبط با رشتهتحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارتهای شغلی، برپایی کارگاههای آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریههای شغلی در بازارکار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را از جمله مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.
دبیر نهمین نمایشگاهکار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.
دکتر شریف خانی یادآور شد؛ اینگونه نمایشگاهها فرصت مناسبی را برای شرکتها و سازمانها فراهم میآورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام نمایند.
وی در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاهکار برای عموم در صورت ثبتنام در سایت نمایشگاه، رایگان است و علاقهمندان میتوانند جهت حضور در نمایشگاه در وب سایت این نمایشگاه به آدرس
http://jobfair.sharif.ir
ثبت نام کنند.
شایان ذکر است؛ نمایشگاهکار دانشگاه صنعتی شریف بصورت فصلی و یا سالیانه برگزار میگردد و میتوان از آن بعنوان نمایشگاه فرصتهای شغلی یاد کرد به نحوی که فرصتهای فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینههای تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان ارائه می شود.