menu
search
  • folder_open
    visibility282
    link


    در نخستین جلسه مجازی رئیس دانشگاه آزاد با روسای استان‌های این دانشگاه :
    ارائه گزارش دکتر ملک ن‍‍‍‍ژاد درباره دو طرح دانش‌بنیان "بالش‌های هوشمند کمک تنفسی" و "طرح حمل و نقل تاچسی"
    نخستین جلسه مجازی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس با روسای استان‌های این دانشگاه در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نقل از خبرگزاری آنا، نخستین جلسه مجازی (ویدئوکنفرانس) دکتر فرهاد رهبر با روسای استان‌های دانشگاه، با محوریت ارائه و بررسی طرح‌های دانش‌بنیان استان عصر امروز برگزار شد.
    در این جلسه که محمدصادق ضیائی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری، حبیب الله آراسته راد رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، پنج تن از روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه جزئیات طرح‌های دانش‌بنیان پرداختند.
    مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد به ارائه گزارشی از دو طرح دانش‌بنیان "بالش‌های هوشمند کمک تنفسی" و "طرح حمل و نقل تاچسی" و عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز نیز به ارائه گزارشی درباره دو طرح دانش‌بنیان "سامانه مدیریت زمان اورهال" و "آسفالت پلیمری" پرداختند.
    همچنین سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و واحد همدان درباره طرح‌های دانش‌بنیان "کیت تشخیص سرطان" و "نانو پودر مس" گزارشی ارائه کرد. معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و واحد یزد نیز درباره طرح‌های دانش‌بنیان " آفت‌کشهای بیولوژیکی"، "سازه‌های سبک فولادی" و "دستگاه تولید ملات خشک" به ارائه گزارش پرداخت.
    اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و واحد بوشهر نیز به تشریح دو طرح پرورش میگو کیتوسان پرداخت.
    در ادامه جلسه، دکتر فرهاد رهبر و بیژن رنجبر ضمن سوالاتی از طرح‌های دانش بنیان، به ارائه نظرات در خصوص رفع مشکلات و موانع تجاری‌سازی طرح‌ها و کسب مجوزهای لازم پرداختند.
    رهبر در این جلسه با تاکید بر کسب مجوز طرح‌های دانش بنیان، خطاب به روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید اخذ مجوز برای طرح‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان از سوی روسای استان‌ها در اولویت قرار گیرد، همچنین تیم بازاریابی به منظور ارائه محصولات دانش‌بنیان به بازار کشور تشکیل شود.
    سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، کیومرث نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، محمدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، محمد میرزایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه مجازی مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح‌های دانش‌بنیان واحدهای خود را تشریح کردند و رهبر به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخت.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تا پایان سال جاری دو جلسه دیگر به منظور ارزیابی و بررسی طرح‌های دانش بنیان استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و روسای استان‌ها مراحل پیشرفت طرح‌های دانش‌بنیان خود را طرح خواهند کرد.
    وی برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان از سوی روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روسای استان‌ها باید طرح‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان را تا رسیدن به سرانجام و نتیجه قابل قبول پیگیری کنند.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای برطرف کردن موانع و مشکلات موجود بر سر راه طرح‌های دانش‌بنیان باید به طور مرتب با معاونت پژوهش و فناوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در ارتباط باشند تا شاهد اجرای سهل و آسان طرح‌ها در استان‌های کشور باشیم.
    در این جلسه پس از ارائه جزئیات ۱۰ طرح دانش‌بنیان به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین، طرح‌ها به رای گذاشته شدند و از بین آنها دو طرح "کیت تشخیص سرطان" دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با کسب ۲۳ رای و طرح "آسفالت پلیمری" دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با کسب ۱۸ رای به عنوان طرح‌های برتر معرفی شدند.
    با دستور رهبر از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر از طرح‌های برتر، هدایای ویژه به آنان اختصاص یافت.

  • برچسب ها