دکتر خسرویان در جلسه شورای آموزشی دانشگاه تصریح کرد: به منظور تحقق سیاست های بالادستی حوزه مهارت حداقل باید ۳۰ درصد سرفصل های آموزش عالی در کشور بر اساس شاخص های مهارتی تدوین گردد.
به گزارش ادارهکل روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور دکتر عرفان خسرویان برگزار شد.
دکتر خسرویان در این جلسه تصریح کرد: کمیته آمایش ملی رشته ها با توجه به نیاز بازار و رویکرد تحولی دانشگاه میبایست با ترکیب جدید و حضور افرادی که درگیر کار اجرایی و اداری روزمره نیستند، تشکیل شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای ضمن اشاره به اینکه آمایش به معنای بهرهمندی از توان و صلاحیتهای حرفهای افراد است، گفت: آمایش رشتهای میبایست مبتنی بر مسئلهمحوری باشد. وی افزود: رویکرد مهارتی پاسخگوی مسائل صنعت و بازار تولید خواهد بود و دانشگاه فنی و حرفهای میبایست دانشآموخته صنعتپسند تربیت کند. از این رو، لازم است رشتهها و سرفصل دروس دانشگاه بازبینی و اصلاح گردد.
دکتر خسرویان خاطرنشان کرد: کمیته آمایش میبایست به نتایج ویژهای ختم شود. از آنجا که اکوسیستم کار در استانهای کشور متفاوت است، آمایش نیز میبایست به تناسب زیستبوم هر منطقه صورت گیرد. همچنین به روز باشد و بر مبنای آیندهپژوهی مستمر دفتر گسترش پیش رود.