سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح «میز خدمت الکترونیک» در این دانشگاه خبر داد و گفت: سامانه تکریم ارباب رجوع با هدف دسترسی آسان ارباب رجوع به واحدهای مختلف دانشگاه فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: استقرار این سامانه دارای مزایای فراوانی چون ارائه خدمات غیر حضوری، سهولت و قابلیت در دسترس بودن، امکان پیگیری درخواست، پاسخگویی مکانیزه و سریع و رسیدگی به درخواست ها و شکایات در اسرع وقت است.
وی حفظ شان و منزلت ارباب رجوع را اولویت اصلی این سامانه دانست وعنوان کرد: با بهره برداری از این سامانه، گامی بزرگ در جهت تسریع روند انجام امور و افزایش رضایتمندی مردم و تکریم آنها برداشته می شود.
دکتر یزدان پناه ضمن قددانی از تلاش های سرپرست معاونت توسعه، مدیران آمار و فناوری، مدیریت پشتبانی و اداره بازرسی دانشگاه در به ثمر رسیدن این خدمت، ادامه داد: بهره برداری از یک خدمت، نیازمند ارتقاء و بروزسانی آن است بنابراین باید تلاش شود تا در راستای بهره بری مطلوب و افزایش رضایتمندی مردم، خدمات، ارتقاء کیفیت یابند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور ابراز داشت: با وجود میز خدمت در ادارات، رفت و آمد افراد کمتر شده در نتیجه آلودگی کمتری ایجاد می شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت هفته ولایت اذعان داشت: تسهیل در خدمت رسانی و حفظ حقوق شهروندی در نهایت منجر به رضایمندی خداوند می شود.
حجت الاسلام مسعود داستار گفت: امید است با راه اندازی میز خدمت الکترونیک، بتوانیم در راستانی احترام به مردم و تسریع در انجام امور درون سازمانی و برون سازمانی گام های موثری برداریم.
سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی نیز میز خدمت را به عنوان یک مرکز ارتباطی در سازمان در راستای ارائه خدمات مطلوب و عادلانه به ارباب رجوع عنوان کرد.
داریوش پور هاشمی افزود: راه اندازی میز خدمت الکترونیک به همت معاونت پشتیبانی، اداره بازرسی و حوزه آی تی دانشگاه محقق گردید تا نقطه تماس میان سازمان و مردم باشد.
وی تاکید کرد: هدف از این کار ارائه خدمات به هنگام و کارآمد به مشتریان سازمان در هر لحظه و زمان همسو می باشد که ارتقاء وظایف مشتریان و بهبود میزان اعتماد آنها به سازمان و کاهش چرخه کار از دیگر منافع و فواید میز خدمت الکترونیک است.
پور هاشمی ابراز داشت: به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایتمندی آنها، دستگاه های اجرایی مکلف شدند نسبت به برنامه ریزی و اجرای میز خدمت الکترونیکی و آموزش متصدیان اقدام کنند.
سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: این اقدام به عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری مطرح شده است، کلیه دستگاههای اجرایی هم مکلف هستند که نسبت به راه اندازی میز خدمت تحت سامانه الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاههای ارتباطی قابل حمل هوشمند اقدام کنند.
وی افزود: اطلاعرسانی شفاف در مورد هریک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و حضوری، امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی، انجام کلیه استعلامات و انجام فرایندهای بین دستگاهی قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی، ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست خدمت به منظور یادگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده از ویژگی های این کار است.
پور هاشمی در ادامه امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت ارباب رجوع و نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت از را زا دیگر ویژگی های این میز خدمت الکترونیک دانست.
وی خاطرنشان کرد: در پایان از اهتمام، جدیت و راهنمایی ریاست محترم دانشگاه در پیگیری و مساعدت ویژه در خصوص راه اندازی میز خدمت الکترونیکی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیران آمار و فناوری اطلاعات و مدیریت خدمات پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه که با تلاشهای شبانهروزی و فراهم نبودن زیرساختهای این مجموعه در این امر مهم به کمک و یاری ما شتافتند، تشکر و قدردانی می نمایم.