معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: در فرایند به روزرسانی و سرویسهای دورهای سرورهای دانشگاه، مشکلات پیشبینی نشدهای رخ داد که موجب از دسترس خارج شدن چند روزهی سامانههای دانشگاه گردید. با عنایت به هایتک بودن تجهیزات اتاق سرور، فقط تعداد محدودی شرکت که از دانش فنی لازم جهت رفع مشکل برخوردار بوند شناسایی شدند که پس از چند روز تلاش بیوفقه همکاران بخش فناوری اطلاعات دانشگاه امروز موفق به ریکاوری سامانهها و به مدار برگرداندن سرورها شدیم. بدینوسیله ضمن عرض پوزش از کلیه کاربران دانشگاه به اطلاع میرساند دادههای روز سهشنبه هفته قبل به دلیل ذخیره نشدن در سرور قابل بازیابی نبوده و لذا لازم است عملیاتهای اداری و مالی روز سهشنبه هفته قبل مجدداً مورد پردازش قرار گیرد.
دکتر فتحزاده افزود: در عین حال و همزمان با این مشکل، به دلیل منقضی شدن لایه اتصال امن (SSL) دانشگاه، پروتکل https سامانههای دانشگاه نیز با مشکل روبرو شد و در حال حاضر با برطرف شدن مشکلات مذکور به تدریج سامانههای دانشگاه در حال بازگشت به حالت عادی هستند.
وی افزود: متاسفانه این مشکلات برنامههای حوزه فناوری اطلاعات به ویژه در بخش آموزش مجازی و آمادهسازی سامانه و سرورهای امتحانات را چند روزی به تعویق انداخت که امیدورایم بتوانیم با تلاش بیشتر زمان از دست رفته را جبران نماییم.
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان ساخت: برگزاری امتحانات پایان ترم در سامانه azmoon.ardakan.ac.ir که به زودی در دسترس اساتید و دانشجویان محترم قرار میگیرد انجام میپذیرد و مقرر شده تا اساتید صرفاً در این سامانه نسبت به آمادهسازی و بارگذاری سوالات و برگزاری آزمون پایانترم اقدام نمایند.