رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درنشست ادواری دانشکده ها بر تعامل و بهره برداری از امکانات تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست ادواری دانشکده ها با بررسی چالش های دانشکده پزشکی و با حضور دکتر کوهپایه زاده ، معاونین ، روسای دانشکده ها و مدیران ، هفتم اسفند ۹۸ در سالن شورا تشکیل شد.
در این جلسه رئیس دانشگاه بر تعامل و بهره برداری از امکانات تاکید و عنوان کرد: در مدیریت های تحت پوشش باید تعامل نزدیک در سطوح مختلف برقرار شود و مدیران سطوح بالاتر پیگیری امور را به عهده بگیرند.
دکتر کوهپایه زاده اظهار کرد: باید یک بازنگری آنی و دقیق با نگاه بلند نظرانه جهت بررسی چالش ها انجام شود و حل موضوعاتی که مورد نیاز است تسریع یابد.
وی گفت: برای حل مسائل گروههای مختلف؛ سیاست کافی نیست بلکه راهبرد مورد نیاز است.
ایشان با اشاره به بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال آینده بیان کرد: فرآیندها باید شفاف باشد و از ظرفیت ها و توانایی های موجود در راستای درآمدزایی بهره برداری کرد.
رئیس دانشگاه ایران تصریح کرد: آموزش های مجازی باید عملیاتی شود و اقدامات جهت پیشبرد امور از حالت شکلی خارج و اجرایی گردد.
دکتر کوهپایه زاده از زحمات همکاران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکر کرد و ابراز داشت: این دانشکده از برخی دانشگاههای سطح کشور بزرگتر است.
ایشان از خرید تجهیزات مورد نیاز آموزشی و پژوهشی با همکاری ستاد نانو جهت دانشکده ها خبر داد.
گفتنی است دکتر آقاخانی ؛ گزارشی از عملکرد دانشکده پزشکی را ارائه کرد و افزود: دانشکده پزشکی با وجود ۶۳۴ عضو هیئت علمی و ۳۴۲۱ دانشجو دارای۶۸ H-index است .
وی گفت: تعداد مقالات ارائه شده در دانشکده پزشکی طی چهار سال اخیر رشد داشته و حدود ۳۸ طرح و ۴۴ مقاله پژوهشی در سال ۹۸، ارائه شده است.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به اجرای سامانه طبیب جهت لاگ بوک دانشجویان، خاطر نشان کرد: در خصوص طرحهای ارتباط با صنعت ، گروه فیزیک پزشکی با ۶ طرح و پزشکی اجتماعی با ۱۰ طرح ، به عنوان برترین گروههای دانشکده پزشکی در این حوزه به شمار می روند.
در ادامه چالش های دانشکده پزشکی از جمله گروههای پژوهشی ، تخصصی ، تحصیلات تکمیلی ، مهارت های بالینی، امور هیئت علمی ، دانشجویی فرهنگی ، مالی و اداری و پزشکی عمومی مطرح و پیرامون بررسی مسائل موجود بحث و تبادل نظر شد که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
-
عدم پرداخت بودجه مورد نیاز
-
تامین نیروی انسانی
-
عدم خرید مواد آزمایشگاهی ضروری
-
مشکلات مربوط به حوزه فناوری
-
عدم سازماندهی در برگزاری آزمون ها
-
مستعمل شدن ابزار و وسایل تحقیقاتی
-
روند ارزشیابی آموزش های بالینی
-
پرونده ارتقاء اساتید و در نظر گرفتن امتیاز برای اعضای هیئت علمی
-
درخواست های انجمن های علمی دانشجویی
-
کمبود امکانات ورزشی برای تمام فراگیران
-
عدم تطبیق چارت سازمانی در دانشکده پزشکی
-
کمبود فضای فیزیکی
سپس هریک از معاونین با توجه به حیطه کاری مجموعه خود ، راهکارهای مناسب را ارائه کردند.
تهیه خبر : رهنورد