به گزارش روابط عمومی؛ مجله «پژوهش در آموزش مهندسی (Engineering Education Research (EER » با مشارکت انجمن آموزش مهندسی ایران و با تلاش دکتر علی مقداری عضو هیات علمی دانشکدهی مکانیک دانشگاه شریف و عضو هیات مدیره انجمن و سردبیر مجله مذکور، توسط موسسه انتشاراتی Springer منتشر می شود.
بنابراین گزارش؛ هدف این نشریه ایجاد همگرایی و برقراری پیوند میان گروه متنوعی از دانشمندان حوزه آموزش و متخصصان حرفه ای با ترویج پژوهش و گفتگو برای دستیابی به روشهای ارائه آموزش برتر مهندسی است. زمینه " آموزش مهندسی"، شامل خبرگانی از میان استادان رشته های مهندسی، مهندسان فعال در صنایع گوناگون و پژوهشگرانی با پیشینه های آموزشی-پژوهشی چند رشته ای متعدد را در برمی گیرد. EER میکوشد متخصصان حرفه ای، آموزشی و دانشی را با یکدیگر پیوند دهد و بدنهای از دانش را ایجاد کند بهطوری که منجر به پیشرفتهای چشمگیر و تبادل اطلاعات پیشرفته درخصوص یادگیری، توسعه، تعلیم و آموزش در زمینه مهندسی گردد. هدف اصلی EER تقویت نوآوری و تعالی آموزشی به نفع دانشجویان رشتههای مهندسی است. هدف، ارتقاء تعالی در آموزش مهندسی با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده جهانی دانش قابل دسترس و با کیفیت بالا، ایجاد درک الزامات و چالش های مربوط به توسعه مهارت های مهندسی در همه سطوح و در نهایت تسهیل و رشد آموزش مهندسی در سراسر جهان است. اولویت راهبردی، اتصال افراد در زمینه آموزش مهندسی از طریق دانش، مهارت و جامعه است.
EER به عنوان یک مجله بین المللی و چند رشتهای که مقالات چاپ شده در آن توسط هیات تحریریهای از خبرگان این حوزه به داوری میرسد، به ارائه بستری برای انتشار تحقیقات پیشرفته علمی و کاربردی در زمینههای فناوریهای آموزشی و مهندسی اختصاص یافته است.
بر این اساس، مجله " پژوهش در آموزش مهندسی" ازصاحبنظران و علاقه مندان به " آموزش مهندسی" دعوت میکند تا با ارائه انواع مقالات، به ویژه مقالات پژوهشی و مقالات مروری که دربردارنده مطالعات اصلی و نوآورانه در زمینه دانش نظری، روش شناختی و موضوعی آموزش مهندسی باشد، باعث پیشرفت تحقیقات، مهارت های عملی و سیاست گذاری آموزش مهندسی شوند. این امر بستر مناسبی را برای محققان علاقمند فراهم میکند تا ایدهها، یافتهها و آخرین تحولات آموزش مهندسی و فنآوریهای آموزشی و تاثیر آنها بر جامعه را ارائه دهند.
لینک دریافت موضوعات محوری مجله و اطلاعات بیشتر