وی ضمن معرفی بخش های مختلف کتاب تفکر و سواد رسانه ای گفت: این کتاب به گونه ای نگاشته شده است که تدریس آن صرفاً مبتنی بر سخنرانی و ارائه شفاهی مطالب نباشد و برای درس دادن آن آن از رسانه های مختلفی مانند فیلم، عکس و .... استفاده گردد.
اکبری با اشاره به مفاهیمی مانند متن، زیرمتن، فرامتن، کلیشه و بازنمایی به تشریح این مفاهیم پرداخت و اضافه کرد: معلم باید به دانش اموز مهارت های لازم سواد رسانه ای را منتقل کند تا وقتی که او با خبر یا پیامی در فضای مجازی برخورد می کند، بتواند فرستنده، مخاطب، هدف ارسال، پیام های آشکار و پنهان موجود در متن و صحت و سقم خبر یا مطلب را تشخیص دهد.
این جلسه به همت انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی پردیس شهید بهشتی برگزار گردید.