مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه در دیدار با دکتر خرازی خواستار گسترش همکاری ها در حوزه علوم شناختی با ایران شد.پروفسور "فابریک والیوس
" fabric wallois
مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه در دیدار با دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، ایجاد شبکه ارتباطی تحقیقاتی و پژوهشی میان کشورش با مراکز علمی ایران را ضروری دانست و خواستار توسعه و گسترش همکاری های متقابل در حوزه های علوم شناختی میان ایران و فرانسه شد.
وی که به منظور شرکت در ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی و نیز بازدید از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به ایران سفر کرده است در ملاقات با دکتر خرازی در محل ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی با اشاره به توانمندی و دانش اساتید ایرانی در زمینه های علوم شناختی و درمان بیماری ها با استفاده از شیوه های علمی ، انتقال تجارب و یافته های تحقیقاتی و پژوهشی را لازمه بسط و گسترش همکاری ها و ارتباطات علمی میان دو کشور دانست .
پروفسور والیوس همچنین پیشنهاد ایجاد یک شبکه مشترک از اساتید ایرانی و فرانسوی برای همکاری در اجرای پروژه های تحقیقاتی وکلینیکی در درمان بیماری های کودکان را فرصتی مناسب برای بهره مندی از دانش محققان دو کشور یاد کرد و آمادگی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه را برای تحقق این امر اعلام داشت.
این محقق فرانسوی همچنین در این دیدار که جمعی از مدیران ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی نیز حضور داشتند ، تلاش های اساتید ، محققان ، پژوهشگران و صاحب نظران در حوزه های علوم شناختی و تحقیقاتی در یافتن راهکارها و شیوه های درمان موثر بیماری ها، قابل ستایش دانست و افزود: یکی از اهداف سفرش به ایران و بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی، ارایه تصویری روشن از نتایج طرح های تحقیقاتی استفاده از روش های نوین برای درمان بیماری ها در مراکز پژوهشی فرانسه است.
دکتر والویس از گروه مدیران آزمایشگاه تحقیقاتی
Multi-Modal Imaging
دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه است. این گروه بین رشته ای، در سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون هفت بار به ایران سفر کرده است
.
این محقق فرانسوی وگروه علمی وی در حال حاضر با اساتیدی از دانشگاه های صنعتی شیراز
،
صنعتی امیر کبیر، خواجه نصیر و مشهد در حوزه ترکیب
fNIRS
و
EEG
همکاری می کند که نشانه فعالیت و مشارکت طرفین در انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی است.