به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از
خبرنگار مهر
، ابراهیم صالحی عمران ظهر امروز یکشنبه در حاشیه آئین افتتاحیه پنج پروژه بزرگ در دانشگاه فنی و حرفهای خوزستان در جمع خبرنگاران با تبریک روز ملی مهارت اظهار کرد: مسئولیت اصلی این دانشگاه تربیت تکنسین و نیروهای کاردان و مهارتی کشور است؛ افتتاح چنین کارگاهها و آزمایشگاههایی خیلی مهم است چون ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس در دانشگاههای فنی و حرفهای عملی است.
وی با اشاره به اینکه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاههای فنی و حرفهای نقش
مهی
در آموزش و تربیت دانشجو دارد، ادامه داد: در این دانشگاهها ماکزیمم دروس نظری حدود ۴۰ درصد است و در این حوزه دانشگاهی موفق میشود که کارگاه و آموزشگاههای بیشتر داشته باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور تصریح کرد: امروز پنج پروژه مجتمع از جمله کارگاهی فنی و مهندسی گروه برق، مجتمع آموزشگاهی دختران، مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی رشته عمران و همچنین مجتمع کارگاهی آموزشکده دختران برای رشتههای مختلف از جمله برق، عمران، صنایع شیمی، معماری و گرافیک افتتاح شد.
صالحی عمران یادآور شد: یکی از عناصر مهم در دانشگاههای فنی و حرفهای کشور تجهیزات و محیط عملی کار است و افتتاح پروژههایی از این دست در افزایش کیفیت تربیت نیروی انسانی و ارتقای آموزشهای مهارتی بسیار مهم و موثر است.
وی بیان کرد: آموزشهای فنی و حرفهای عناصر کلیدی دارد که نوع برنامههای درسی، تدریس دروس به صورت عملی و محیطهای کارگاهی و آزمایشگاهی از آن جمله است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور ادامه داد: سرمایه گذاریهای عمدهای را برای ارتقای این کارگاهها و آموزشگاهها در سطح کشور داریم که خوشبختانه خوزستان در این زمینه پیشتاز و حدود ۱۰ میلیارد تفاهمنامه مابین استانداری خوزستان و دانشگاه فنی و حرفهای کشور منعقد شده است.
صالحی عمران با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه توسعه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه فنی و حرفهای برای سایر استانها مثال
زدنی
شده گفت: استانهای دیگر در این زمینه باید از خوزستان الگوبرداری کنند.
وی با اعلام خبر پیشبینی جذب حدود سه هزار دانشجوی جدید در دانشگاههای فنی و حرفهای خوزستان در مهرماه امسال یادآور شد: تربیت تکنسین و خروجیهای این دانشگاه در صنعت خوزستان خیلی موثر است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور در پایان بیان کرد: باید توجه به آموزشهای مهارتی سرلوحه کاری بسیاری از مسئولان قرار بگیرد چون توسعه هر کشور منوط به توسعه آموزشهای مهارتی است.