پیام ایوبی، دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان نظر خویش را نسبت به تاثیر برنامه کارورزی در عملکرد وی با حضور در مدرسه وکلاس درس این گونه بیان می نماید
.
آنچه از کارورزی ۱ (مشاهده) آموختم و به کار می بندم
:
ا- چگونه با مشاهده رفتار معلمی باتجربه و خبره، تجربیات و علم معلمی را بیاموزم.
۲-چگونه یک گزارش رسمی بنویسم.
۳ - با ویژگی های یک مدرسه استاندارد آشنا شدم.سال اول که در یک مدرسه روستایی بودم، هنگام رنگ آمیزی مدرسه، و برخی تعمیرات ، سعی کردیم استاندارد های مربوطه را به کار ببندیم.
۴ -با مساله یابی و راه های تبیین مساله و همچنین ارائه راه حل ها مختلف آشنا شدم.
۵- چارت سازمانی و شرح وظایف کادر مدرسه را آموختم و برای سمت مدیریت مدرسه که آزمون دادم، به طور اختصار می دانستم که شرح وظایف هر یک از کارکنان مدرسه چیست
.
آنچه از کارورزی ۲ (مساله یابی) آموختم و به کار می بندم
:
۱- فرآیند علمی و عملی یک تحقیق چگونه است واین در کار های تحقیقی که انجام می دهم بسیار کارآمد است
.
۲- با فرآیند (اقدام پژوهی) آشنا شدم و در دوران کارورزی توانستم اختلال دیکته دانش آموز پایه دوم را برطرف کنم
.
۳- آموختم که چگونه از منابع علمی استفاده کنم و این امر باعث شد که در مسابقه (مقاله نویسی) کشور رتبه بیاورم
.
۴- یک دانش آموز دیرآموز داشتم، توانستم با روش مساله یابی و اقدام پژوهی به او کمک شایانی بکنم
.
۵- زمانی که در پی یافتن مساله بودم، با مساله مهمی با عنوان ( آموزش مهارت های زندگی) آشنا شدم
.
آنچه از کارورزی۳ (نگارش روزانه)، (گزارشات جلسات بحث و گفتگو) و (طرح آموزشی) آموختم و به کار می بندم
:
۱ - در حرفه معلمی از فن نگارش روزانه برای طرح درس نویسی ام استفاده می کنم.
۲-چگونه یک جلسه کاری یا آموزشی را مانند شورای معلمان وجلسه اولیا و مربیان برگزار کنم.
۳-از قسمت (طرح آموزشی)آموختم که: نقشه راه یک معلم در کلاس ، طرح درس اوست. از این رو سعی می کنم این چارچوب را رعایت کنم
.
آنچه از کارورزی ۴ ( درس پژوهی ) آموختم و به کار می بندم
:
۱) فرآیند درس پژوهی و از همه مهمتر همکاری با دیگران را آموختم.
۲)داشتن برنامه.
۳)ارزیابی از خود و اصلاح روش های تدریسم که باعث شد در (مسابقات روش تدریس دانشجو معلمان استان قزوین) رتبه اول را کسب نمایم.
۴)نحوه ویرایش فیلم.