به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مجتبی زاهدیان، دانش آموخته رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف در خصوص این استارتاپ میگوید: شیکشیم یک مشاور و استایلیست شخصی است که از یک موتور جستوجو در فروشگاههای آنلاین لباس، بهره میگیرد و به صورت مختلف با طبقهبندی دادههای جمعآوری از فروشگاههای آنلاین، مشخصات لباسهای موجود مانند: رنگ، طرح، نوع، قیمت و سایر موارد جمعآوری میکند.
سیستم هوش مصنوعی شیکشیم، سلیقه کاربران را براساس رفتاری که دارند، تحلیل میکند. در این تحلیل مشخص میکند که کدام یک از لباسها با خواسته کاربران انطباق بیشتری دارد. در صورت تمایل به خرید، شیکشیم کاربران به سایت فروشنده آن لباس منتقل میکند.
وی افزود: علاوه بر پیشنهاد لباس، شیکشیم از یک موتور جستوجو دیگری استفاده میکند که صفحات مربوط به مد و فشن اینستاگرام را جمعآوری و با تحلیل اطلاعات آنها، مولفههایی مانند مد، حجاب، قد، وزن و… را شناسایی میکند.
براساس تحلیلهایی که روی کاربران به عمل آمده، استایلها به کاربران پیشنهاد داده میشود. همچنین این امکان نیز فراهم شده است تا لباسهایی که به یک استایل مربوط میشود، ذیل همان استایل از فروشگاههای مربوطه به کاربران پیشنهاد داده میشود. بدین ترتیب کاربران میتوانند مطابق سلیقه خود، لباسهای استایل مورد علاقهشان را پیدا کنند.
این دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: مشاوره گرفتن از شیکشیم تا ابد رایگان است و در حال حاضر این سرویس برای بانوان فعال است. علاقهمندان میتوانند به نشانی
www.shikshim.com
رفته و در سایت ثبتنام کنند.
انتهای پیام