دکتر خاوازی در نشست مشترک با مدیر شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود که این هنر و رسالت رسانه است که بازوی بخش های تخصصی برای اطلاع رسانی به مخاطبان باشد
نشست مشترکی در راستای تولید برنامههای تلویزیونی در شبکه آموزش با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر احمدی مدیر شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس اسحاقی مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانههای ترویجی، مهندس فهیم سرپرست گروه رادیو تلویزیونی جهاد، دکتر آزادی مشاور رییس سازمان و عاصم یوسفی تهیه کننده شبکه آموزش روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه سال جاری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در آغاز این نشست دکتر خاوازی به سابقه فعالیتهای رسانهای و همکاریهای فی مابین وزارت جهاد کشاورزی با شبکه یک و شبکه بازار کشاورزی اشاره کرد و گفت: طی ۴۰ سال گذشته علاوه بر تولید و پخش برنامههای روتین از طریق گروه جهاد در شبکه اول سیما وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در زمان مسئولیت مهندس ضرغامی رییس اسبق سازمان صدا و سیما ، با پرداخت بخش مهمی از هزینههای ایجاد شبکه کشاورزی توافقات خوبی با شبکه بازار بعمل آمد و به مدت یک سال برنامه ویژه زنده بخش کشاورزی از شبکه بازار (بمدت روزی دو ساعت ) با عنوان مجله کشاورزی بر روی آنتن رفت که با استقبال خوب کشاورزان و مخاطبان این بخش روبرو شد. اما با سیاستهای رییس سابق سازمان صدا و سیما و با توجه به سیاستهای چابکسازی و کوچکسازی آن سازمان ، شبکه بازار تعطیل و به تبع آن برنامههای کشاورزی نیز تعطیل شد.
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه تصریح کرد: طی جلسهای با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مهندس علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما ، کارگروهی تشکیل شد که در پی آن جلسه خوبی میان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دکتر میرباقری، مدیران شبکه های یک، پنج و شبکه آموزش سیما برگزار شد و مقرر گردید پخش برنامههای کشاورزی از شبکه آموزش صورت گیرد و نحوه این همکاریها و هزینه کرد آن نیز مشخص شود . در این راستا همچنین قرار شد مسئولیت فعالیتهای تولید با مجموعه جهاد کشاورزی و پخش آن با صدا و سیما باشد.
وی افزود: به دستور مقام عالی وزارت در سال ۹۷ استودیویی برای تولید برنامههای گفتگو محور که مجهز به استودیوی مجازی است تاسیس و ۱۰ برنامه با عنوان برکت را در آن تولید کردیم و انتظار می رود روند ادامه تولید و در نهایت پخش برنامه ها با همکاری شبکه آموزش استمرار یابد.
دکتر خاوازی در ادامه اظهار داشت : ما می توانیم با آموزش جوانان به گونه ای تکنیک های کشاورزی را به آنان بیاموزیم که بتوانند با کمترین سرمایه درآمدی را کسب نمایند و زندگیشان متحول شود. تکنیکهایی که در زیربخش های کشاورزی میتواند برای مخاطبان نجات بخش باشد و این مهم به اطلاع رسانی و آموزش انبوهی از طریق رسانه ملی نیاز دارد.
خاوازی به این نکته هم اشاره کرد که ما می توانیم با اطلاع رسانی به موقع اخبار هواشناسی به کشاورزان ، مانع زیان و خسارت ناشی از حوادثی نظیر خشکسالی، سرمازدکی محصولات، جاری شدن سیل و... شویم و با ارائه توصیه های کارشناسی به موقع از طریق رسانه ملی ، این اطلاعات ضروری و حیاتی قابل انتقال است.
وی تصریح کرد : این هنر و رسالت رسانه است که بازوی بخش های تخصصی برای اطلاع رسانی به مخاطبان باشد.
در ادامه این نشست دکتر احمدی مدیر شبکه آموزش سیما با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه گفت: خوشحالم که نگاه مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یک نگاه کاملا رسانه ای است و مسیری را که برای تولید برنامه های تلویزیونی تولید شده است با همکاری و مشارکت صدا و سیما کاملا حرفه ای بوده و این مسئله ادامه روند همکاری را آسانتر می کند.
دکتر احمدی افزود: صدا و سیما در همه ابعاد هنری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی اقتصادی کاملا پیچیده است، هیچگاه نمی تواند برای جذب مخاطب و تولید برنامه های در خور شان عامه مردم با تهیه کنندگان و برنامه سازان دستوری عمل کند و اگر همدلی و درک متقابل بین مدیران سازمان و برنامه سازان نباشد بازخورد خوبی برای تولید برنامه ها با توجه به شناخت مخاطب عام بوجود نخواهد آمد.
وی در ادامه با بیان اینکه اینجانب در بدو ورود به شبکه آموزش جلسه خوبی با دکتر مویدی و همکارانشان داشتم تصریح کرد: آماده هرگونه همکاری متقابل هستیم حتی به همین منظور تیزرهای مسابقه تلفنی با عنوان رویش و برنامه چاریاب با موضوع هواشناسی را تهیه و از شبکه آموزش پخش کردیم.
مدیر شبکه آموزش سیما در پایان تصریح کرد: برنامه های تولیدی باید آنقدر جذاب باشد تا مخاطب عام را جذب کند؛ در این صورت می توان اطلاعات بیشتری را به صورت مداوم به مخاطبین به ویژه بخش کشاورزی ارایه کرد.
گفتنی است، در خاتمه این نشست تاکید شد؛ تفاهم نامه همکاری تهیه و پس از تایید طرفین تولید، تدوین و پخش برنامه ها به طور رسمی از اردیبهشت ۹۸ آغاز شود.
|