دکتر علی نژاد در جلسه ویدیو کنفرانس با معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی ضمن خیر مقدم به دکتر نوزری و همکاران استانی دانشگاه، هدف از برگزاری این دوره را آشنایی روسای شورای انضبای بدوی پردیس ها با شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی انضیاطی دانشجویان دانست و عنوان کرد: آشنایی با اصول حاکم بر رسیدگی به تخلفات دانشجویی از اهداف جزئی این دوره است.
وی در ادامه به روش های برخورد صحیح و عالمانه با دانشجویان و رعایت تقوا در امر قضاوت و تصمیم گیری پرداخت و افزود: شورای انضباطی نباید به ابزار تهدید تبدیل شود.
معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه جلسه به حس ارزشمندی و اعتماد دانشجویان به شوراها پرداخت و گفت: افزایش اعتماد دانشجویان به شوراهای انضباطی و پذیرش فضای انتقاد و گفت و گو از اهداف و ضروریات ا است و تمامی روند تشکیل و طرح پرونده های ارجاعی به شوراهای انضیاس بدوی از ثیت تا ابلاغ مطابق اخکام و شیوه نامه انضباطی باشد.
دکتر علی نژاد شیوه های تربیتی و تذکر آمیز را در کنار صدور احکام مهم دانست و تاکید کرد: شیوه های تربیتی و پیگیری امور مربوط به تخلف دانشجو باید با خفظ کرامت دانشجویی و به شیوه مناسب انجام شود.
وی ادامه داد: آگاهی بخشی نسبت به قوانین و مقررات انضباطی امری است که شورای انضباطی همواره سعی کرده به بهترین شکل برای جامعه هدف بیان کند، لذا یکی از روش های آگاهی بخشی برگزاری جلسات آشنایی با قوانین و مقررات است که معمولا سعی می شود در این جلسات با توجه به سوابق موجود از سال های پیش زمینه های بروز تخلف به گونه ای گوشزد شود که از ارتکاب تخلف پیشگیری شود
.
وی سالم نگهداشتن محیط آموزشی، خوابگاهی و تامین حقوق عمومی دانشگاهیان و کنترل بی نظمی، هنجارشکنی و افزایش تاب آوری در برخورد با دانشجویان متخلف را از جمله مهارت ها و دانش هایی دانست که اعضای شوراها باید به این مهارت ها دست یابند.
دکتر علی نژاد با بیان اینکه برخورد سطحی با تخلفات دانشجویان و صدور حکم بدون توجه به اثرات تبعی آن، پیامد مثیتی برای دانشگاه، روابط خانوادگی و اجتماعی دانشجو و تاثیر تربیتی و فرهنگی آن در افراد مختلف یا دیگر دانشجویان به همراه نخواهد داشت افزود: ضروری است که در صدور احکام انضباطی، آثار تبعی اجرای احکام نیز مد نظر قرار گرفته و به گونه ای تصمیم گیری و عمل شود که اثرات منفی برخوردها به حداقل کاهش یابد.