نخستین نشست تخصصی کمیته هم افزایی کار دانشجویی(افتتاح کارگاه جوار خوابگاه) در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، صبح امروز بیست و هشتم بهمن ماه، نخستین نشست تخصصی کمیته هم افزایی کار دانشجویی(افتتاح کارگاه جوار خوابگاه) با حضور دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر غلامرضا زمانی معاون اداری و مالی و جمعی از روسای مراکز تابعه در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
این گزارش حاکی است دکتر صالحی عمران در این نشست هدف اصلی آموزش های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای را آموزش محصول محور معرفی کرد و بیان داشت: آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی در برهه کنونی باید در مسیر تولید و درآمدزایی و در راستای کارآفرینی گام بردارد ولی نباید طوری تلقی گردد که هدف اصلی کسب درآمد است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد در سال جاری تفاهم نامه هایی با صندوق رفاه دانشجویی در خصوص افتتاح ۳۰ کارگاه جوار خوابگاه و با صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه تاسیس ۱۵ مرکز رشد و ۱۶ مرکز نوآوری در مراکز سراسر کشور منعقد گردیده که بسیار ارزشمند و هدفمند بوده و مورد حمایت بنده می باشد.
صالحی عمران تصریح کرد: بحث تجاری سازی، فرآیند تبدیل فنآوری به محصولات موفق اقتصادی است که دانش تولید شده را به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل میکند و در اولویت فعالیتهای دانشگاه ها و پژوهشگاه های جهان است.
وی با عنوان اینکه بایستی این نشست ها به صورت مستمر و با برنامه ریزی هر چه بهتر برگزار شود خاطر نشان کرد: بنده معتقدم امروزه بقای دانشگاه ها به ارائه دانش تولید شده خویش در قالب محصولات دانشی به جامعه و بازار بستگی دارد بنابراین بایستی موانع را شناسایی کنیم و با استفاده از تجربیات موفق مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.
گفتنی است در این نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه جمعی از روسای مراکز و فعالان عرصه تولیدات دانشجویی؛ مطالب مختلفی از جمله برنامه ریزی در خصوص تاسیس و تجهیز کارگاه های جوار، تعریف بودجه مشخص جهت تامین موارد مصرفی اولیه، چگونگی به کارگیری استادان و دانشجویان در کارگاه های تولیدی، ایجاد دستورالعمل متحد جهت فروش محصولات تولید شده توسط دانشجویان، چگونگی فروش محصولات، پیشنهاد تاسیس شرکت های دانش بنیان جهت سهولت در امر فروش محصولات به متقاضیان خارج از دانشگاه و بررسی تامین نیازهای داخلی دانشگاه از محصولات تولیدی و.... بررسی گردید.