عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر هولاکویی برنامه عملیاتی را حلقه مفقوده نظام سلامت کشور دانست

در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران که ۱۱ بهمن‌ماه ۹۷ با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، در سالن شهید هدایت دانشکده دندان‌پزشکی برگزار شد، جمعی از پزشکان و اساتید رشته‌های پزشکی، مسائل مختلف مرتبط با حوزه کاری و نیز توقعات و انتظارات از وزارت بهداشت را بیان کردند.
دکتر کوروش هولاکویی عضو هیئت‌علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گزارشی در خصوص کارورزی دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد.
وی ادامه داد، اعضای تیم‌ها شامل دانشجویان کارشناسی ارشد، دکترای اپیدمیولوژی و ام پی اچ زمینه اپیدمیولوژی میدانی بوده که با هدایت این‌جانب به شهرستان بندرعباس (شهید تختی، درخت سبز، چاهستانی ها و ۲۰۰۰) و جزیره هرمز اعزام‌شده بودند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: مستحضر باشید در این دوره‌ها دانشجویان آموزش می‌بینند تا مشکلات سلامتی را پیدا کنند و پس از اولویت‌بندی و تشخیص برای آن‌ها برنامه عملیاتی بنویسند و این برنامه عملیاتی حلقه مفقوده نظام سلامت است.
دکتر هولاکویی افزود: برنامه‌های عملیاتی بر پایه بررسی‌های سطح سواد سلامت در ساکنین محله ۲۰۰۰، سطح سواد سلامت و رضایت از زندگی در ساکنین جزیره هرمز، سطح آگاهی و نگرش و عملکرد در خصوص دفع مواد زائد در منطقه درخت سبز و سطح آگاهی و نگرش و عملکرد مادران در خصوص تغذیه در منطقه چاهستانیها توسط تیم‌های مربوطه به‌تفصیل تهیه و ارائه‌شده است.

سرپرست تیم کارورزی بابیان مزایای ارزیابی جامعه در هر منطقه، به اهمیت توجه مسئولین بهداشتی در خصوص انجام طرح‌های اقدام پژوهی و همچنین سوق دادن کارآموزی‌های دانشجویان دانشکده بهداشت به سمت جامعه تاکید کرد.
در پایان دکتر هلاکویی از زحمات دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجویان و مساعدت‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قدردانی و از اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های ارزیابی جامعه با مشارکت مردم یادکرد.
وی همچنین با دعوت از سایر متخصصین موجود در عرصه بهداشت و سلامت کشور، مشارکت هرچه فعال‌تر دانشجویان و اساتید تمامی تخصص‌های دانشکده بهداشت را در اجرای پروژه‌های ارزیابی جامعه به‌منظور بهبود بخشیدن و ارتقا سلامت جامعه خواستار شد.
توضیح اینکه، نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران ۱۱ بهمن‌ماه ۹۷ با حضور دکتر نمکی سرپرست وزارت بهداشت و درمان، دکتر حریرچی قائم‌مقام وزارت بهداشت، دکتر ظفرقندی رئیس شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی، دکتر فاضل رئیس مجمع انجمن‌های علمی پزشکی، دکتر رکن رئیس دانشکده دندان‌پزشکی، دکتر بیات از اعضای هیئت‌رئیسه مجمع انجمن‌ها و جمعی از پزشکان و اساتید رشته‌های پزشکی در سالن شهید هدایت دانشکده دندان‌پزشکی برگزار شد.
تهیه خبر: مقدم