سرپرست معاونت درمان دانشگاه، از آغاز پیاده سازی نظام آموزش های ترکیبی در اورژانس پیش بیمارستانی استان خبر داد
دکتر جلال احمدی در این خصوص گفت
:
در این شیوه که برای آموزش مداوم کارکنان اورژانس دانشگاه بیرجند انتخاب شده، آموزش های مجازی و حضوری، با استفاده از رویکردهای نوین آموزش پزشکی، باهم تلفیق شده است.
وی افزود: در این شیوه انتخابی، با دراختیار گذاشتن محتوی آموزش مجازی و بحث همزمان در گروه های شبکه های اجتماعی شروع و با برگزاری جلسه رفع اشکال و آزمون الکترونیک حضوری ادامه یافته و با تشریح پاسخ سوالات آزمون و بازخورد مستقیم به شرکت کنندگان پایان می یابد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه با قدردانی از همکاری مرکز توسعه مطالعات آموزش و مرکز آزمون های الکترونیک دانشگاه در طراحی و اجرای اولین دوره آن افزود: انتخاب این نظام آموزشی، در تعامل مشترک با معاونت آموزشی دانشگاه و در راستای تسری طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی و اجرای سیاست های مجازی سازی و سنجش آزمون ها در این طرح است.
دکتر احمدی تکمیل سند توسعه نظام آموزش ترکیبی فوریت های پیش بیمارستانی و عقد تفاهم نامه با معاونت آموزشی برای اجرای آن را از برنامه های آتی معاونت درمان عنوان نمود.
یادآور می شود اولین دوره آموزش ترکیبی با عنوان کارگاه ترکیبی آموزش پروتکل های آفلاین پیش بیمارستانی هفته گذشته، در مرکز جامع آزمون های الکترونیک دانشگاه برگزار و در این شیوه، از رویکردهای مختلف یادگیری الکترونیکی، همراه با بهینه سازی آموزش های حضوری، به کارگرفته شد.
سرپرست مرکزمدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه نیز در این خصوص گفت: شیوه اجرای این کارگاه تلفیق روش های کاربردی آموزش مبتنی بر تکنولوژی و یادگیری الکترونیکی درکنار بهینه سازی آموزش های حضوری رایج، به منظور فراگیری پایدار است
دکتر سید محمدرضا حسینی افزود:برای اجرای این کارگاه ابتدا محتوی آموزشی از طریق سایت مرکز فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه، در اختیار کارکنان قرار گرفته و همچنین کارکنان با استفاده از فرصت بحث در مورد پروتکل های آموزشی در شبکه های اجتماعی که توسط یکی مدرسین هدایت می شد، به طرح اشکات و سوالات خود در مورد پروتکل های درمانی پرداختند
وی با اعلام اینکه از میان این بحثها، ۱۷ مورد نکته نظر اصلاحی در مورد پروتکل های منتشر شده نیز استخراج گردید. خاطرنشان کرد: پس از مرحله آموزش مجازی، کارکنان در مرکز جامع آزمون های الکترونیک دانشگاه حضور یافته و جلسه رفع اشکال حضوری، برگزار گردید.
سرپرست مرکزمدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه با بیان اینکه در ادامه آزمون الکترونیک حضوری از پروتکل ها برگزار و بلافاصله پس از آزمون، نمرات کارکنان به همراه تحلیل آزمون در اختیار آنان قرار گرفت افزود
:
پس از آزمون نیز سوالات و پاسخ های صحیح توسط مدیر، معاون، مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و با حضور کلیه شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن بازخورد مستقیم به شرکت کنندگان، سناریو های واقعی با بیان تجربیات مجریان به بحث گذاشته شد.
دکتر حسینی با بیان اینکه در فوریت های پزشکی، آموزش تعداد زیادی از مهارتهای عملی و ارتباطی، درکنارحیطههای تئوری مورد نظر است. گفت: با توجه به سرعت رشد تکنولوژی آموزشی و افزایش اهمیت توسعه توانمندی های کارکنان، استفاده از رویکرد های جدید آموزش پزشکی، بیش از پیش نیاز است
وی در پایان اظهار داشت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نظر دارد در راستای بهبود خدمات فوریت های پیش بیمارستانی، فعالیت های آموزشی خود را گسترش داده و با همکاری حوزه های مختلف دانشگاه توانمندی های تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی را ارتقا دهد.