معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش باید بر اساس نیازسنجی آموزش سلامت و با توجه به سن، ویژگی های نوجوانان در هر پایه تحصیلی و جنسیت آنها ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی کمیته استانی مدارس مروج سلامت گفت: برای آموزش نوجوانان باید بگونه ای زمینه سازی صورت گیرد تا آنچه لازم است را دانش آموزان بدانند و به آنها عمل کنند نه آنچه که تنها برای دانستن مفید است
.
وی افزود: ارتقاء کیفی آموزش سلامت در مدارس با استفاده از شیوه های فعال یادگیری مانند بحث کار گروهی کارگاهی، داستان، فعالیت عملی، نمایش، شعر و سرود، بازی، استفاده از دروس تجربی مانند علوم برای ارائه و تقویت ایده ها و همچنین مهارت های بهداشتی بسیار مثمر ثمر و تاثیر گذار است.
نعیمی ابراز داشت: ارتقاء خدمات استاندارد به دانش آموزان مطابق بسته خدمت نوجوانان، ثبت الکترونیک پایش در زمان ارائه خدمت، بررسی کیفیت ارائه خدمت و ارسال پسخوراند مراقبت ها برای مدارس انجام می گیرد
.
وی با اشاره به همکاری مراکز بهداشت با واحد سلامت روان به منظور اجرا و گسترش برنامه های مرتبط با سلامت روان نوجوانان گفت: دانش آموزان مشکل دار شناسایی و به کارشناس سلامت روان مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شوند
.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بهره گیری از ظرفیت مشاورین مدارس به منظور توجه به نوجوانانی که دارای مشکلات عاطفی و روانی هستند و پیدا کردن راه های کمک به آنها
مخصوصا از طریق معلمان، همسالان و در مدرسه
را بسیار موثر عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: جلب همکاری والدین، مربیان و دانش آموزان و تشویق به حضور فعال آنان در ارتقاء سلامت مدرسه و حداکثر
بهره گیری از ظرفیت سفیران سلامت هرگز نباید نادیده گرفته شود
.
به گزارش وب دا :کمیته استانی مدارس مروج سلامت با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون دادستانی استان و نمایندگانی از آموزش و پرورش، اداره نوسازی مدارس، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، واحد بهداشت مدارس معاونت بهداشت و سایر گروه های مرتبط برگزار شد.
۵
Normal
۰
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
MicrosoftInternetExplorer۴