دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، در نشست صمیمی با کارکنان سازمان مرکزی در سالگرد حضور یکساله خود در دانشگاه فرهنگیان ضمن خدا قوت به معاونان، مدیران و کارشناسان برای تلاش ها و زحمات آنان در به ثمر نشستن جذب ۴۰ هزار دانشجو معلم و مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان، عنایت مقام معظم رهبری
(مدظله العالی)
و همراهی دولت و مجلس و سازمان های مرتبط را علت به ثمر نشستن این ماموریت مهم و حاصل التفات ملی برشمرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت های پیشین دانشگاه در این راستا، افزایش مطالبات در زمان حاضر را علل تلاش مضاعف همکاران در یکسال اخیر دانست و خاطر نشان کرد: اگر جذب معلم از طریق تربیت معلم صورت نگیرد،به مرور راه های دیگر جانشین راه اصلی خواهند شد.
رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم را باید تربیت کنیم و هرگز نمی توان آن را وارد کرد، افزود: تربیت معلم تنها دانشگاهی است که باقی خواهد ماند زبرا هیچ ملتی از سه مولفه امنیت، خوراک و پوشاک و آموزش عمومی حتی در بحران ها نخواهد گذشت.
وی تربیتِ معلم پس از جبران کمبود معلم را حرکت از کمیت به سمت کیفیت برشمرد و تصریح کرد: تربیت معلم کاری جدی و تمام وقت است، با جبران کمی معلم میتوان به استاندارد ها نزدیک شد و رسیدن به استاندارد، رسیدن به هماهنگی و جامعه مطلوب است.
دکتر خنیفر با بیان اینکه معلمان بیش از والدین دغدغه دارند و "فردانگران" هستند، بر ضرورت اهتمام ویژه در احیاء نظام تعلیم و تربیت تاکید و ابراز امیدواری کرد: به روزی برسیم که تمام معلم های ابتدایی تحصیلات تکمیلی داشته باشند.
وی با اشاره به ارسال پرونده های هیئت علمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر پیگیری پرونده های باقی مانده تاکید و اظهار کرد: اعتقاد دارم که استاد تربیت معلم متفاوت است، معلم سبقه آموزشی دارد و باید در تطبیق هیئت علمی امتیاز آموزشی آنان را در نظر داشت.
رییس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در جذب هیئت علمی، معلم دارای مدرک دکتری ارجحیت دارد، اگر استاد دانشگاه معلم باشد، تدریس و کارورزی با هم اتفاق می افتد.
وی از طرح ۱۰۰- ۳۱ نام برد و تصریح کرد: بر این اساس بنا داریم تا با همت همکاران و مسئولان دانشگاه و استان ها۳۱ دانشگاه جامع تربیت معلم ۱۰۰ هکتاری در مرکز استان ها دایر کنیم تا هر استانی در ۱۶ رشته معلم مورد نیاز خود را تامین کند.
دکتر خنیفر سال گذشته را سال ترمیم و معرفی دانشگاه برشمرد و گفت: تربیت یک دوره معلم شایسته، می تواند مسیر زندگی را عوض کرده و بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، تربیت معلم نظام آموزش عمومی مقدم بر دانشگاه های دیگر است.
وی در ادامه از باز گردانده شدن ۳ درصد کسر حقوق نیرو های قراردادی از سال ۹۱ با عنوان بیمه بیکاری خبر داد.
رییس دانشگاه فرهنگیان حرکت منسجم، ارائه طرح و پیشنهاد، ترویج و معرفی نام دانشگاه با استفاده از ظرفیت رسانه ها، احترام به مراجع، عدم تخریب یکدیگر، رعایت اخلاق حرفه ای، داشتن برنامه کاری روزانه، کار جهادی و فداکارانه، دقت در کار، گزارش دهی و پاسخگویی و استفاده از افعال مفید مثبت را از مواردی عنوان کرد که باید سرلوحه کار همکاران در دانشگاه قرار گیرد.
دکتر کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش : دانشگاه فرهنگیان کلید تحول در آموزش و پرورش است
در این جلسه که با حضور دکتر کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همراه بود، وی ضمن سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران دانشگاه فرهنگیان از تلاش های مدیریت و همکاران در یک سال اخیر برای تحقق رسالت دانشگاه قدردانی کرد.
وی شاه کلید تحول در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: جستجوی این تحول در جای دیگر فریب دادن خودمان است.
دکتر کاظمی، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و معلم اساسی ترین رکن تحول هستند گفت: شایسته ترین جایگاه برای تربیت معلم، جایی به جز دانشگاه فرهنگیان نیست.
دکتر کاظمی بر همراهی و حمایت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها برای تحقق اهداف متعالی ترسیم شده برای دانشگاه تاکید و اظهار کرد: با باور قلبی و افتخار آمادگی خود را برای همراهی این دانشگاه اعلام می کنم.
شایان ذکر است آقایان علیزاده، احمدی و یعقوبی به نمایندگی از فرزندان شهدا ضمن تقدیر از تلاش های رییس دانشگاه، بر توجه به جایگاه شهدا و مقام والای آنان در امور تاکید کردند.
بیان دغدغه ها و پیشنهادات از سوی همکاران سازمان مرکزی در خصوص شایسته سالاری در انتصاب ها، تبدیل وضعیت نیروی قراردادی، کیفیت سراهای دانشجویی، اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تدریس همکاران دکتری، پایه ها، حق التدریس ها و... از دیگر برنامه ها بود.