دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه در پیامی با اشاره به جنبه هایی از شخصیت دانشجویان، اهمیت پرورش نسل انقلابی توسط دانشجو معلمان، جایگاه ۹۸ پردیس و مرکز در موضوع روز دانشجو و نقش آفرینی دانشگاه فرهنگیان در احیای روحیه ایران اسلامی و مترقی و..... پرداخت.
متن کامل پیام به شرح ذیل است
:
واژه دانشجو به اندازه کرامت و تقدسش، وسیع و پردامنه است و آن قدر پر افق که هرگاه به هر سوی کرانه اش انگشتی اشاره برویم، نسیمی تازه از معنا می یابیم
.
دانشجویی یک مقطع نیست. دانشجویی تنها عنوانی برای ورود به یک طبقه اجتماعی در جامعه نیست. دانشجویی زمان برنمی دارد. دانشجویی یک مکتب است
.
دانشجو نمی میرد
.
آنچه امروزه در اعتلای فرهنگ آموزشی کشور بدان نیازمندیم، تغییر دو معنای «مقطع تحصیلی» و «فارغ التحصیلی» است. فراغت از تحصیل یا پیمودن مقاطع خاصی از آموزش در فرهنگ جامعه مولد علم و برای یک معلم، صد البته بی معناست. حرکت با جامعه علمی جهان، یک لحظه فراغت را تاب نخواهد آورد و نیازمند تلاش های شبانه روزی همه دانش دوستان کشور و به خصوص دانشجومعلمان است
.
نکته با اهمیت آن است که همانند هر جریان فرهنگی سیاسی، اگر حماسه روز دانشجو با اهداف و غرض ورزی های جناحی همراه نشود، گامی موثر در راه نهضت علم محوری جامعه خواهد بود و در این جریان، جایگاه پردیس ها و مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان در هدایت اهداف روز دانشجو می تواند هدایت فعالیت های دانشجویی؛ تامین منافع و حقوق اکثریت دانشجویان؛ حمایت از تشکل های غیر سیاسی و پرداختن به فعالیت های علمی و فرهنگی؛ الزام مسئولان به پاسخ گویی به واسطه طرح پرسش های کارشناسی شده تخصصی از سوی دبیران انجمن ها و کانون های دانشجویی؛ برقراری هم بستگی عمومی میان دانشجویان و حفظ چارچوب مستحکم دانشجویی؛ ایجاد گذرگاهی برای ابراز نظر و نیاز دانشجویان و هدایت هیجان ها و انگیزه های آنان باشد. محوریت ۱۶ آذر با دانشجو است بنابراین در دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلم به عنوان قشر باسواد و فرهنگی جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی رفتار و تفکر دیگران است.
برخی از دانشجومعلمان در این عرصه چنان چشم گیر بوده اند که حتی پس از پیمودن مدارج علمی و ورود به دنیای معلمی، همچنان دوره دانشجویی آنان الگوبردار است
.
با یادآوری بیانات امام (ره) که دانشگاه مبدا همه تحولات است باید گفت: این تحولات عظیم در دانشگاه فرهنگیان چگونه صورت می گیرد؟ دانشگاه فرهنگیان با تزریق عناصرعلم و تحقیق و کارایی علمی و روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازی معنوی و روحی دانشجومعلم، در راه تربیتی سازنده و احیای روحیه ایران اسلامی نقش آفرینی می کند
.
دانشگاه فرهنگیان اگر نتواد علم و تحقیق را به دانشجو منتقل بکند و نتواند دانشجومعلم را یک عالم، یک استاد، یک صاحب صلاحیت، یک مبتکر، و بالاخره یک مدیر بالفعل برای بخشی از بخش های بی شمار اداره ی جامعه بسازد، آن دیگر دانشگاه تربیت معلم نیست. نکته دوم، مسئله روحیه و تدین و آگاهی دانشجو و بیرون آوردن او از حالت یک عنصر علمی بی جهت و بی هدف، به سمت یک عنصر علمی جهت دار است.
اینجانب به عنوان خدمتگزاری در نظام آموزش عالی کشور، ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهید بستر های لازم برای ارتقای سطح دانش و فناوری در کشور از طریق حفظ کرامت انسانی دانشجویان که آینده سازان این مرزبوم هستند می دانم و در برابر این تعهد از شما دانشجومعلمان پرتلاش، غیور، شکیبا، مبتکر و با ایمان میخواهم، با خداوند عزوجل عهد و پیمان ببندیم که پاسداری لایق برای ارزش های اسلامی - انقلابی باشیم و در راه اعتلای این سرزمین و مکتب بکوشیم، تا زمانی که صاحب همه دانش ها و ولی همه انسان ها حضوری دوباره یابد
.