نشست رئیس نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان به همراه کارشناسان اداره اعتبار بخشی با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه،
در این جلسه دکتر گودرزی رئیس اداره نظارت اعتبار بخشی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات درمانی یک رسالت مهم بر دوش تمام مدیران و کارکنان دانشگاه است، مهمترین مراکز قابل لمس کیفیت خدمات را بیمارستان ها دانست و وظیفه خود را در این حوزه سنگینتر دانست.
بختیاری کارشناس مسئول اداره اعتبار بخشی گزارش عملکرد اداره اعتبار بخشی در ستاد و بیمارستانها در سال ۹۶-۹۷ و اهمیت ارتقای کیفیت خدمات درمانی، مشکلات و چالش های پیش رو در ارتقای کیفیت خدمات درمانی ارائه نموده اند و با تاکید بر پیچیدگی سیستمهای بیمارستانی، به اهمیت مدیریت و رهبری در ارتقای کیفیت خدمات درمانی تاکید کرد و مهمترین عامل نهادینه کردن اهمیت کیفیت در بیمارستانها را توجه به کار تیمی و مشارکتی دانست.
بختیاری در پایان گزارش عملکرد مشارکت معاونت توسعه را در موارد زیر تقاضا کرد:
تشکیل شورای راهبردی ارتقای کیفیت خدمات سلامت در سطح دانشگاه
پیشنهاد برگزاری جشن روز ملی کیفیت و تقدیر از مراکز با خدمات کیفیت برتر
ساماندهی دفاتر بهبود کیفیت
ارتقاء و توانمند سازی تیم مدیریت و رهبری بیمارستانها
توجه و اهمیت بیش از پیش به حمایت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه های مهم بیمارستانها و توجه به انگیزش و سلامت کارکنان
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اذعان به علاقه و اعتقاد قلبی به اینکه پیاده سازی مطلوب استانداردهای اعتبار بخشی شیوه ای موثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی است، حمایت خود را از پوشش مطلوب استاندارد ها اعلام و تاکید کرد که کنترل هزینه ها به هیچ عنوان نباید منجر به کاهش کیفیت شود و با اشاره به اینکه انجام خدمات با کیفیت خود بهترین شیوه برای کنترل هزینه هاست با عنوان کردن مثال های عینی بیان کردند کیفیت زمانی محقق میشود که کار درست، در مکان درست، در زمان درست و به شیوه ی درست انجام شود که متاسفانه بعضا کارهای غلط به نحو صحیحی در حال انجام شدن است یا اینکه کارهای درست در مکان و زمان درستی انجام نمیشوند، که این خود بزرگترین راه اتلاف هزینه و انرژی میباشد و با شناسایی و تعریف شاخص های کلیدی میشود گلوگاه های کیفیت را شناسایی و مداخله و اصلاح کرد.
وی با تشکر از اقدامات اداره اعتبار بخشی خود را عضوی از تیم ارتقای کیفیت خدمات درمانی و اعتبار بخشی دانست و اعلام کرد که با تمام توان در این مسیر بوده و از برگزاری جشن کیفیت استقبال میکند و حتی پاداش های خوبی را برای این منظور مطرح کردند.
همچنین تصمیم گیری در خصوص تشکیل شورای راهبردی ارتقای کیفیت خدمات در دانشگاه را به هیات رئیسه موکول کرد در خصوص پیشنهاد ساماندهی دفاتر بهبود کیفیت استقبال نمودند و برای ارتقای و توانمندیسازی تیم مدیریت و رهبری حضور ایشان اداره اعتبار بخشی در جلسه مدیران بیمارستانی را جزو برنامههایشان قرار دادند و برای افزایش سلامت و انگیزش نیروی انسانی توجه بیش از پیش به پیاده سازی مطلوب استاندارد های زیر محور مدیریت منابع انسانی و بهداشت حرفه ای و ارزیابی سطح سلامت کارکنان را جزو برنامه هایشان قرار دادند.
