دکتر رحیمی مدیر بهسازی منابع انسانی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، توضیحانی در خصوص ماموریت و نقش مدیریت بهسازی منابع انسانی، در معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی توضیحاتی را ارائه داد.
وی ساختار مدیریت بهسازی منابع انسانی را در سه شاخه توصیف نمود: نیازسنجی و تولید محتوای دوره های آموزشی کوتاه مدت و مجازی، اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت و مجازی، ارزشیابی از دوره های آموزشی کوتاه مدت و مجازی. و از فعالیت های انجام شده به دوره های بهسازی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه ( گروه های آموزش شیمی، آموزش فیزیک و آموزش زبان انگلیسی)، دوره آموزشی بدو استخدام اعضای هیات علمی پیمانی جدید دانشگاه، دوره های مهارت آموزی استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش (ماده ۲۸) از سال ۹۵ تاکنون، دوره های آموزشی کارکنان وزارت آموزش و پرورش (همایش مدیران میزبان دانش آموختگان دانشگاه)، دوره های تامین مدرس کتب جدید التالیف وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود.
رحیمی به فعالیت های انجام گرفته در بخش نیازسنجی و تولید محتوای دوره های آموزشی کوتاه مدت و مجازی، تولید محتوای دوره آموزشی مربیان پیش دبستان (به سفارش وزیر اسبق آموزش و پرورش)، تمهید مقدمات تولید محتوای الکترونیکی ۱۰ درصد از واحدهای درسی دوره کارشناسی پیوسته، تمهید مقدمات تولید محتوای الکترونیکی دوره مهارت آموزی (ماده ۲۸) اشاره نمود.
مدیر بهسازی منابع انسانی
مهمترین برنامه های آتی
خود اینگونه توصیف نمود: تشکیل شورای بهسازی، برگزاری دوره های آموزشی بهسازی و توانمندسازی اعضای هیات علمی (با تاکید بر دروس پی سی کی در هر رشته)، تدارک دوره های آموزشی آزاد، تدارک تولید محتوا و برگزاری دوره های آموزشی مجازی، تعامل با وزارت آموزش و پرورش جهت برگزاری دوره های آموزشی روخوانی قرآن و آشنایی با مهارتهای هفت گانه
ICDL
مهارت آموزان
در ادامه وی فرآیند برگزاری دوره های بهسازی و توانمندسازی اعضای هیات علمی، دستاوردها و اهداف این دوره را روشن نمود.
رحیمی روند اجرا، تعداد پذیرفته شدگان، واحدهای درسی و استانهای مجری دوره مهارت آموزی از سال ۱۳۹۴ تا کنون را توضیح داده و از چالش های این دوره به تقویم آموزشی و امتحانات ناهمخوان با سایر دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه، اعلام اسامی مهارت آموزان به صورت تاخیر گزینش و مشکل در برنامه ریزی آموزشی، فشردگی دوره برای طرح مباحث مورد نیاز، برنامه ریزی و اجرای شتاب زده دوره توسط وزارت آموزش و پرورش و صرف توان اجرایی و مدیریتی فراوان توسط مراکز و پردیس های مجری دانشگاه، عدم تامین هزینه های دوره توسط وزارت آموزش و پرورش، مهارت آموزان مشمول شرایط خاص، پیش بینی امکانات رفاهی برای مهارت آموزان، اشتغال، تاهل، مسایل خانوادگی و دور بودن از محل آموزش برای برخی از مهارت آموزان و شکل گیری روحیه معلمی در مهارت آموزان طی دروه آموزش یکساله نام برد.
مدیر بهسازی منابع انسانی
برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی
را یکی دیگر از وظایف این حوزه برشمرد و از دستاوردهای آن تشکیل کمیته فنی- بازرگانی تولید محتوای الکترونیک و برنامه ریزی برای ارائه دوره ها از بهمن ۹۷، تدارک تولید محتوای الکترونیکی ۱۴ عنوان از دروس مهارت آموزی، تدارک تولید محتوای الکترونیکی۱۰ درصد از واحدهای درسی دوره کارشناسی پیوسته (۳۸۴۰ ساعت) دانست.
وی در ادامه
برگزاری دوره های آموزشی آزاد
را از برنامه های آن مدیریت یاد کرد و از اهداف آن، ارتقا جایگاه دانشگاه فرهنگیان در میان اقشار مختلف جامعه ، کمک به درآمدزایی برای دانشگاه با استفاده از ظرفیت های علمی، فیزیکی و نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
در انتهای این نشست دکتر رحیمی به برگزاری همایش مدیران(مدارس) میزبان دانش آموختگان دانشگاه و اهداف آن اشاره نمود.