معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مهمترین چالش معاونت آموزشی این دانشگاه در مقطع کارشناسی را کم شدن انگیزه دانشجویان برای ورود به رشتههای مهندسی عنوان کرد و گفت: این یک چالش جدی برای رشتههای مهندسی است که ما چندان نقشی در آن نداریم و فضای کل کشور و شرایط بازار این مسئله را به ما تحمیل کرده است.
به گزارش روابط عمومی؛ به نقل از ایسنا،
مدرک
گرایی را یکی دیگر از چالشهای حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: مدرکگرایی در تحصیلات تکمیلی ما را خیلی اذیت میکند. متقاضی برای تحصیل در این مقاطع زیاد است، اما این متقاضیان آن طور که باید در تحصیل جدی نیستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: برای مثال، در مصاحبههای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از سوی وزارت علوم چیزی حدود ۲۵۰۰ نفر به ما معرفی شدهاند که از بین آنان عدهای را پذیرش میکنیم، اما کیفیت عملکرد این افراد در مقطع دکتری از نگرانیهای جدی ما است و همه دانشگاهها نیز گرفتار این مسئله هستند.
اشرفیزاده یادآور شد: ارتقای انگیزههای دانشجویان دکتری برای عملکرد بهتر در این مقطع از مسائلی است که در حال کار کردن روی آن هستیم.