مدیران معاونت توسعه و معاونت غذا و داروی دانشگاه با هدف بررسی مشکلات فیزیکی انبار دارویی و نحوه خرید و توزیع دارو در مراکز درمانی استان از انبار دارویی دانشگاه بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبر وبدا در همدان، این بازدید با حضور مهندس رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر خدادادی معاون غذا و دارو، دکتر مساعد مدیر نظارت بر دارو و فراوردههای بیولوژیک و مخدر، دکتر نیاستی مدیر بودجه و برنامهریزی و دکتر ریحانی مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی دانشگاه انجام شد
.
در این بازدید به بررسی برخی مشکلات فضای فیزیکی انبار مانند تعمیر سطوح کفی پرداخته شد. همچنین پیرامون خرید یک دستگاه لیفتراک ۳ تنی و نیز تجهیز انبار دارویی به سیستم پیشرفته تولید گاز اطفاء حریق بحث و تبادل نظر صورت گرفت
.
مهندس رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن تاکید بر تداوم حرکت مجموعه دانشگاه به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی، به بررسی راهکارهای کلیدی برای تامین اصولی و خرید دارویی به روش متمرکز، شفافسازی قیمت دارو و نیز نحوه انبار کردن آن در انبار مرکزی دانشگاه و بیمارستانها اشاره کرد و افزود: دارو و توزیع آن در مراکز بهداشتی و درمانی باید با دقت بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: با نظارت جدی بر نحوه مصرف داروهای حیاتی در بیمارستان ها، میتوان خدمات بهتری را به مددجویان در بیمارستان ها و مراکز درمانی ارائه کرد. تمامی این موارد از طریق سیستم سرپرست مدیریت زنجیره خرید و توزیع داروهای استراتژیک قابل انجام خواهد بود.
.
دکتر ایرج خدادادی تجهیز مراکز بهداشتی درمانی به انبارهای مجازی دارویی را راهکاری موثر معرفی کرد و افزود: داروهای موجود در انبارهای مجازی قابل رصد هستند و مراکز بهداشتی درمانی میتوانند هم داروهای موجود و هم اقلام دارویی مورد نیاز خود را در آن ثبت کنند
.
وی ادامه داد: بدین ترتیب نیازهای دارویی ثبت شده توسط مراکز متقاضی دارو، به صورت سیستماتیک و توسط انبار مرکزی دانشگاه تامین میشوند و از خریدهای مستقل پیشگیری میشود. این روش گام مهمی است که از طریق آن میتوانیم روند تهیه و توزیع دارو را به شکل دقیقی مدیریت و از انباشته شدن یا منقضی شدن دارو جلوگیری کنیم. // م.کریمخانی